FANDOM

175px-Luffychibi.png

"Biały Rumak" Cavendish, znany także jako "Piracki Książę", jest Super Świeżakiem i kapitanem Pięknych Piratów. Został gladiatorem w Koloseum Corrida, by walczyć o Płom-Płomieniowoc. Po ostatecznej bitwie przeciw Donquixote Doflamingo, Cavendish przysiągł lojalność Monkey D. Luffy'emu i został dowódcą 1. dywizji Wielkiej Floty Słomkowego Kapelusza. Cierpi na rozszczepienie osobowości i zmienia się w żądnego krwi lunatyka znanego jako Hakuba, gdy jego główna osobowość zaśnie. Był księciem Królestwa Bourgeois, nim nie został wygnany.

Wygląd

Cavendish uważany jest za bardzo atrakcyjnego zarówno wśród kobiet, jak i wśród mężczyzn, którzy mdleją na jego widok. Jego jasnoniebieskie oczy narysowane są przez Odę w sposób w jaki artysta rysuje oczy kobiet. Jest muskularnym mężczyzną z długimi blond włosami sięgającymi mu lekko za ramiona. Jest dość wysoki. Jest podobnego wzrostu, co Bartolomeo (który ma 220 cm wzrostu).

Nosi czarny kowbojski kapelusz z wielkim niebieskim pióropuszem. Pod swoim płaszczem zawieszonym na ramionach, nosi koszulę z falbankami i dekoltem. Jego spodnie są ciemnofioletowe, mają szerokie białe paski po bokach i kończą się falbankami na końcach. Na kolanie ma żółto-niebieską gwiazdę. Jego brązowe buty na obcasach mają srebrne klamry przywiązane ciemnofioletowymi paskami nad kostką. Po lewej stronie dzierży miecz Durandal. Jest praworęczny.

Gdy zostaje opanowany przez swoje alter-ego, Hakubę, jego twarz lekko się zmienia i przybiera demoniczny wyraz. Staje się ciemniejsze, jego oczy stają się całkowicie białe, a jego usta otwierają się w szerokim bezzębnym uśmiechu. Jego twarz zaczyna przypominać uśmiechniętą maskę używaną w dramacie. Gdy się jednak denerwuje, jego twarz zaczyna przypominać smutną maskę. Jego włosy czochrają się, a w anime zmieniają kolor na bardziej wyblakły. Jego głos także się zmienia. Ze spokojnego i kulturalnego w burkliwy i morderczy.

Gdy obie osobowości walczą o przejęcie kontroli nad ciałem, jego twarz zmienia się w coś, co Bartolomeo nazywa "pół-na-pół". Dwie osobowości dzielą się połowami twarzy z granicą po środku. W anime oko głównej osobowości Cavendisha zmienia wtedy kolor na żółto-pomarańczowy (nie wiadomo, czy jest to właściwy kolor oka Hakuby, czy zabieg artystyczny służący temu, by bardziej poróżnić dwie osobowości; sam Hakuba jest zawsze pokazywany z pustymi oczodołami, gdy przejmuje pełną kontrolę nad ciałem Cavendisha), gdy połowa Hakuby ma naturalne błękitne oko Cavendisha.

Galeria

Cavendish and Farul as Children
Cavendish jako dziecko.
Prince Cavendish
Strój Cavendisha jako księcia Królestwa Bourgeois.
Cavendish's Manga Color Scheme
Schemat kolorów Cavendisha w mandze.
Cavendish in the Digitally Colored Manga
Cavendish w kolorowej mandze.
Cavendish Portrait
Zbliżenie na twarz Cavendisha.
Cavendish without hat
Cavendish bez kapelusza.
Cavendish's Wanted Poster
List gończy Cavendisha.
Cavendish as a Toy
Cavendish po przemianie w zabawkę.
Cavendish Super Grand Battle X

Osobowość

Cavendish to samolubna i zarozumiała osoba, która myśli tylko o swoich fankach i o tym jak stać się jeszcze bardziej rozpoznawalnym. Jednak gdy ktoś wspomni o jego przemijającej sławie, ujawnia się jego prawdziwa natura. Przepełnia go furia i mija trochę czasu zanim ona minie.

Relacje

Najgorsza Generacja

Cavendish nienawidzi każdego kto jest bardziej sławny od niego. Tak jest z Najgorszą Generacją, która w ciągu dwóch lat stała się bardzo rozpoznawalna na Grand Line, przyćmiewając Cavendisha. Jak sam mówi, z miejsca by ich wszystkich pozabijał.

Historia

Przeszłość

Fabuła

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Umiejętności i moce

Cavendish jest potężnym szermierzem, który opanował umiejętność cięcia z dystansu. Ma w tym dużą wprawę, był wstanie wyciąć w górze drogę po spirali. Posiada też mroczną stronę, jego alter ego Hakuba. Główna mocą Hakuby jest jego niesamowita szybkość. Ktoś taki jak Dellinger, który też w dużej mierze polega na swojej dużej szybkości, nie jest wstanie nawet zareagować na atak, że strony Hakuby. W swoim alter ego Cavendish jest bardziej poważny i analityczny więc nie jest do końca berserkiem mimo chęci wyrżnięcia wszystkich w zasięgu wzroku jest wstanie zatrzymać się na chwilę i pomyśleć, tak jak to było w przypadku szukania luki w barierze Barto.

Hakuba

Cavendish and Hakuba
Cavendish i jego alter-ego, Hakuba.
Cavendish Half and Half
Obie osobowości mające nad sobą po części kontrolę.
Hakuba Defeats Block D Competitors
Hakuba pokonuję resztę uczestników z Bloku D prócz Rebecci.

Główne walki

Tylko w anime

  • Cavendish kontra Gardoa
  • Cavendish kontra Acilia

Ciekawostki

  • Cavendish dzieli swoje imię z "Nawigatorem" Tomaszem Cavendish, angielskim podróżnikiem i najemnikiem.
  • Jego rozszczepienie osobowości jest nawiązaniem do znanej noweli Doktor Jekyll i pan Hyde, gdzie wspomniane jest miejsce zwane Cavendish Square.
  • Postać Cavendisha nawiązuje do europejskich bajek i folkloru.
    • Białe konie mają szczególne miejsce w europejskich baśniach i mitach.
    • Przydomek ten nawiązuje także do walecznych rycerzy lub dzielnych książąt, którzy podróżowali właśnie na tych typach koni w wielu bajkach i baśniach.
    • Miecz Cavendisha, Durandal, nazywa się tak samo jak legendarny miecz frankijskiego bohatera, Rolanda.
    • Nazwy jego technik nawiązują do europejskich dzieł i sztuk.
    • Nazwa królestwa, z którego pochodzi może być nawiązaniem do formy tragedii, która powstała w osiemnastowiecznej Europie.
  • Imię jego alter-ego, Hakuba (白馬), oznacza "białego konia" i jest także jego przydomkiem.
  • Przydomek Hakuby, Kamaitachi, to nawiązanie do "sierpowej łasicy (鎌鼬), która tnie ofiary tak szybko, że wydaje się, jakby był to wiatr.
  • Twarz Hakuby przypomina maskę komediową używaną w teatrze podczas odgrywania dramatu.
  • W piątym rankingu popularności zajął 27. miejsce, a w szóstym awansował na 13. miejsce.
  • Cavendish jest po Wapolu drugą osobą z królewskiego rodu, która została wygnana z własnego kraju i została piratem.

Nawigacja