FANDOM

Nami Steals Alvida's Treasure

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=502 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Silnikov a korekterem jest ARRRGH

Komodor Brannew (ブランニュー准将 Buran'nyū Junshō) jest komodorem Marynarki i byłym majorem, który stacjonuje w kwaterze głównej. Do jego kompetencji należy ustalanie nagród za głowy groźnych piratów, a ponadto wydaje się być odpowiedzialny za wywiad i zdobywanie informacji.

Wygląd

Brannew as a Young Marine

Młody Brannew w Marynarcie

Brannew jest szczupłym i dosyć wysokim mężczyzną o całkiem sporej klatce piersiowej i umięśnionym brzuchu. Tym co go wyróżnia z pewnością jest jego łysina od czoła w górę. Mimo tego dysponuje on całkiem sporą, zieloną czupryną, która jednak pokrywa głównie środek i tylną część jego głowy (przypomina ona nieco rozłożysty krzak). Ponadto dba on o swoje zakrzywione bokobrody (również zielone), które ciągną się aż do jego grubych i szerokich warg. Oprócz tego ma on lekko wysunięty podbródek i całkiem sporą szyję, a pod jego ustami znajduje się mały dołeczek. Całość uzupełniają niewielkie czarne (później zielone) brwi, wąski nos i przeciętne uszy. Jako młody marynarz, nie posiadał jeszcze łysiny, a jego czarne włosy były nadal bujne i pokręcone. W tamtym czasie zapuścił on już swoje baczki. Po przeskoku czasowym widać u niego oznaki starzenia się. Dodatkowo na jego czole pojawiły się dwie niewielkie blizny usytuowane tuż nad prawym okiem i po lewej stronie w okolicach skroni.

Jeżeli chodzi o ubiór to Brandnew, jako komodor nosi różowe spodnie i białą koszulę z kołnierzykiem w granatowo – błękitne (w Marineford tylko granatowe), poprzeczne paski. Jest to specyficzna koszula, która posiada żółte guziki i pagony ze złotą torsadą i bulionami oraz bordową taśmą. Ponadto zakłada on czarne okulary, które zawsze zasłaniają mu oczy i buty o identycznych wzorach i kolorach co jego koszula. Podczas wojny w Marineford nosił on dodatkowo długi miecz z żółtym jelcem, chroniącym dłonie oraz płaszcz w białej barwie, który charakteryzuje się naramiennikami ze złotą torsadą i bordową taśmą oraz żółtymi bulionami. Rękawy płaszcza zakończone są bordowymi mankietami, a od wewnętrznej strony jest on szarej barwy. W mandze nosił on również biały krawat, luźno zaczepiony za kołnierzem. Po zakończeniu wojny na głowie, klatce piersiowej i pod szyją miał przymocowane bandaże, które chroniły rany odniesione podczas bitwy. Jako młody marynarz nosił trójkątne, nieco zakrzywione, czarne okulary i zwykłą marynarską koszulę. Po przeskoku czasowym, w lewym uchu Brannew nosi okrągły kolczyk. Ponadto zmienił on swoje stare okulary na nowe, których szkła przypominają nieco stożek z zaokrągloną podstawą. Ostatnią zmianą w ubiorze komodora jest nowa czarna koszula z kołnierzem w wymyślne, pokręcone wzory. Dalej nosi on również pelerynę

Osobowość

Brannew podchodzi do swoich obowiązków i wypełnia je z należytą starannością, pokazując przy tym spory profesjonalizm. Na pewno ma on również silne poczucie Sprawiedliwości, które sprawia, że szczerze oburzają go występki piratów, zwłaszcza te skierowane przeciwko Marynarce, którą bardzo szanuje i której jest niezwykle oddany.

Fabuła

Saga East Blue

Akt Loguetown

Po raz pierwszy komodora widzimy podczas zebrania, na którym omawiane są nagrody za piratów z East Blue. Brannew rozpoczyna spotkanie od przedstawienia tematu, który zmusił marynarzy do spotkania. Okazuje się, że chodzi o Słomkowych Kapeluszy, którzy wypłynęli już na pełne morze i Marynarka chwilowo nie jest w stanie ich złapać. Brannew jest całkiem nieźle poinformowany i wie o tym, że zanim Luffy zebrał pierwszych członków załogi, pokonał jednego z Kapitanów Marynarki, a mianowicie Morgana. Według ówczesnego majora piraci ciągle rosną w siłę i po pokonaniu przez Luffy’ego najsilniejszych piratów na East Blue, czyli Buggy’ego (15 mln beli), Don Kriega (17 mln beli) i Arlonga (20 mln beli), stał się on najsilniejszym człowiekiem na Wschodnim Morzu. Przyjmując, że średnia nagroda za głowę pirata na East Blue wynosi 3 mln beli, Brannew na początek zdecydował, że Luffy będzie wart 30 mln beli. Na końcu dodał, że Luffy jest niebezpieczny i nie powinien dłużej pozostawać na wolności, a nagroda wydaje się mu rozsądna, z czym zgodzili się zgromadzeni w pomieszczeniu.

Saga Wojna Białobrodego

Akt Marineford

Zanim doszło do walki z Piratami Białobrodego, Marynarka gromadziła swoje siły rozrzucone po całym świecie. Również Brannew jako marynarz stacjonujący w kwaterze głównej dołączył do bitwy. Widzimy jak przy pomocy swojego miecza rozprawia się z jednym z piratów. Chwilę później możemy oglądać jego wielkie zdziwienie, które zostało wywołane przez fakt wtargnięcia do zatoki Małego Oarsa Jr., którego gabaryty napawały wyraźnie widoczną obawą nie tylko byłego majora, ale i wyżej postawionych marynarzy.

Akt Po Wojnie

Brannew Reports to Sengoku

Brannew rozmawia z Sengoku.

Tuż po zakończeniu wojny, odnajduje on admirała floty, aby złożyć mu raport z sytuacji jaka zaistniała w Impel Down. Sengoku w pierwszej kolejności spytał się czy Magellan przeżył, na co Brannew odpowiedział, że owszem naczelnik więzienia żyje, ale jest w opłakanym stanie (zwłaszcza w sferze mentalnej). Prawdopodobnie odebrałby sobie życie (w ramach odpowiedzialności za swoje błędy), ale jego stan jest krytyczny i pomocy udziela mu jednostka intensywnej terapii. Sengoku stwierdził, że absolutnie nie można mu pozwolić na zrobienie tak głupiej rzeczy. Następnie Sengoku zapytał się co naprawdę wydarzyło się w więzieniu. Brannew zaraportował, że najgorsza sytuacja miała miejsce na poziomie szóstym, gdzie Czarnobrody napuścił na siebie więźniów i zabrał ze sobą najsilniejsza czwórkę (Sanjuan Wolf, Avalo Pizarro, Vasco Shot i Catarina Devon), która wyszła ze starć cało. Ponadto z więzienia zdołali jednak uciec inni, bardzo groźni przestępcy. Sengoku kazał natychmiast sprawdzić jak wielu z nich zniknęło, a następnie potwierdzić ich imiona i rozesłać listy gończe, ze względu na niezwykle wysokie zagrożenie dla cywilów. Brannew nieśmiało i z lękiem oznajmił jednak przełożonemu, że niestety nie może tego zrobić, ponieważ Światowy Rząd zabronił podawać tych informacji do życia publicznego, ze względu na możliwość podkopania zaufania społecznego do tej organizacji. Reakcją Sengoku była niewypowiedziana furia. Warto też wspomnieć, że przez całą rozmowę koza admirała floty zajadała się płaszczem biednego marynarza.

Brannew After War

Brannew rozmawia o poczynaniach Luffy'ego.

Po raz kolejny widzimy Brandnewa, jako przewodniczącego podczas zebrania marynarzy. Tym razem tematem były powiązania Luffy’ego z ważnymi postaciami pirackiego świata. Brannew wspomniał, że gumiak jest przybranym bratem Portgasa D. Ace’a, synem Moneky D. Dragona „Rewolucjonisty” i co najciekawsze wnukiem wiceadmirała Monkey D. Garpa. Brannew wściekał się, że Luffy przeżył i zdołał się po raz drugi dostać do kwatery głównej. Następnie wspomniał o wspólnikach pirata. Pierwszego wymienił zdrajcę marynarki – „Rycerza Mórz” Jinbei’a, który był niegdyś Schichibukai. W drugiej kolejności powiedział o „Królu Ciemności”.

Jako, że Marineford było w odbudowie, ówczesny major napomknął, że jest to wymarzona sytuacja dla piratów, którzy są sprawcami licznych incydentów. Słaba ochrona kwatery głównej pomogła wyżej wspomnianej trójce, dostać się do zatoki na pokładzie skradzionego okrętu Marynarki i okrążyć ją, co jest znane wszystkim ludziom jako obrzęd pogrzebu. Kolejnym ruchem Luffy’ego było dostanie się na plac i uderzenie w „Dzwon OX” szesnaście razy, kiedy normalnie uderza się tylko dwa razy. Następnie rzucił kwiaty w przepaść i w cichej modlitwie oddał hołd poległym. Wywód został zakończony słowami, że pozwolenie Słomkowemu na takie działanie to hańba dla marynarki, o której dowiedział się cały świat za pośrednictwem artykułów w gazecie. Brannew stwierdził również, że można to traktować jako oddanie hołdu Ace’owi, Białobrodemu oraz poległym piratom, ale zabicie w dzwon Marynarki aż szesnaście razy, to zdecydowana deklaracja wojny!

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Jak zwykle Brannew przedstawił sytuację zgromadzonym członkom Marynarki. Zaczął od stwierdzenia, że siedmiu piratów należących do Shichibukai posiada przywileje i autonomię nadane im przez Światowy Rząd. W zamian Marynarka wymaga od nich by byli charyzmatyczni i potężni, a ich imię było znane całemu światu. Fakt przystąpienia przez nich do sojuszu ze Światowym Rządem ma odstraszać resztę piratów rozsianych po wszystkich morzach. Następnie komodor wymienił wszystkich obecnych Shichibukai. Wśród nich znaleźli się najpotężniejszy szermierz świata - Dracule „Jastrzębiooki” Mihawk, zdeprawowany książę Dressrosy - Donquixote „Podniebny Demon” Doflamingo, ludzka broń Marynarki - Bartholomew „Tyran” Kuma, cesarzowa Amazon Lily - Boa „Cesarzowa Piratów” Hancock, nowicjusz z najgorszej generacji i osoba kierująca z ukrycia incydentem w porcie - Trafalgar „Chirurg Śmierci” Law, głowa pirackiej ekspedycji i żyjąca legenda - „Gwiazda Klaun” Buggy oraz osoba, o której komodor wspomniał nieco wcześniej, co razem dawało siedem. Brannew zauważył jednak, że ten stan rzeczy jest nieaktualny, ponieważ dzisiejszego poranka Doflamingo zrzekł się swojego tytułu. Komodor dodał również, że w zależności od okoliczności, również Law może zostać wydalony, ponieważ organizacja Shichibukai ma być postrzegana jako równa kwaterze głównej Marynarki i Yonko, ale obecnie jest niezwykle niestabilna. W tym momencie Akainu przerwał wykład podwładnemu, zaznaczył że wystarczy i zrozumiał stanowisko, na którym stoi Brandnew. Admirał floty oznajmił, że nie pozwoli Trafalgarowi i Luffy'emu na samowolkę. Następnie dodał, że dzień wcześniej kontaktował się ze Smokerem z G-5. Według Akainu, sytuacja powinna się rozjaśnić w przeciągu doby i aby mieć co do tego pewność wyśle jednego z admirałów - Fujitorę.

Moce i Umiejętności

Komodor Brannew może wydawać rozkazy marynarzom niższym rangą oraz jest odpowiedzialny za tzw. bank informacji i wyznaczanie nagród za głowy piratów.

Szermierka

Komodor nosi przy sobie długi, prosty miecz z żółtym jelcem, chroniącym dłonie. Widzieliśmy jak Brannew pokonuje przy pomocy swojego ostrza, jednego z piratów Białobrodego. Można więc przyjąć, że jest on całkiem niezłym szermierzem, ale z drugiej strony widzieliśmy zbyt małą ilość walk komodora przy pomocy tej białej broni, aby prawidłowo ocenić poziom jego umiejętności. Na pewno jest on dobrze wyszkolony, ponieważ przetrwał Wojnę w Marineford bez większych obrażeń.

Walki i Wydarzenia

Ciekawostki

  • Jego imię to zlepek słów „brand” i „new”, które w języku angielskim występując obok siebie oznaczają, że coś jest całkiem nowe np. a brand-new car – całkiem nowy samochód. Imię naszego komodora można więc w luźnym tłumaczeniu rozmieć jako: Nowiut(eń)ki.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki