Fandom

One Piece Wiki

Big Top

2298stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
175px-Ohara_Poneglyph.png

Została zbudowana przez użytkowników tej Wiki. Zobacz Big Top na tej Wiki i jej historię edycji użytkowników.

Big Top - jest statkiem używanym przez Piratów Buggy'ego. Nazwa została zaprezentowana w databooku One Piece Yellow: Grand Elements.[1]

Wygląd i Konstrukcja Statku

Big Top jest jasno kolorowym statkiem imitującym atmosferę cyrku. Ma na sobie wiele wzorów namiotu cyrkowego nawiązując do stylu Buggy'ego. Jego galionem jest słoń, którego tułów jest działem. Sam dziób również posiada dwie armaty. Statek ten jest dość duży w porównaniu do pozostałych statków pływających po morzu.

Fabuła

Akt Miasto Orange

Inwazja na Miasto Orange

Big Top został po raz pierwszy zauważony, zacumowany na Wyspie Organ, gdzie Buggy wraz ze swoją załogą przejmują Miasto Orange.[2] Po tym jak Buggy zostaje pokonany przez Monkey D. Luffy'ego i wyrzucony z wyspy reszta załogi statku ucieka z wyspy będąc ściganymi przez mieszkańców miasta.

Załoga Buggy'ego: Po Bitwie!

Nowy Kapitan

Wkrótce po tym statek dociera na Wyspę Kumate, gdzie załoga niefortunnie spotyka plemię kanibali. Richie który został nowym kapitanem załogi pokonując śpiących Mohji'ego i Cabaji'ego, zostaje schwytany przez kanibali z zamiarem ugotowania go. Zostaje uwolniony przez Buggy'ego, który prowadzi ze swoich przygód Alvidę jako nowego sprzymierzeńca.

Akt Jaya

Grand Line

Po ucieczce przed Admirałem Marynarki Smokerem z Loguetown, Piraci Buggy'ego na swoim statku obierają kurs na Grand Line.[3] Ze względu na wcześniejsze doświadczenia Buddy'ego z bezlitosnymi wodami oceanu, udaje mu się bez większych problemów prowadzić załogę podczas przeprawy.

Ostatecznie Portgas D. Ace, Dowódca 2 Dywizji Piratów Białobrodego oraz przybrany brat Luffy'ego który był w poszukiwaniu zdrajcy Marshall D. Teacha, wsiada na pokład Big Topa i dołącza do przyjęcia. Buggy nakazuje załodze nie atakować przybysza, gdyż to mogłoby sprowadzić gniew Białobrodego.[4] Ace opuszcza załogę i kontynuuje swoje poszukiwania.

Akt Impel Down

Przejęcie Alvidy

Jakiś czas po opuszczeniu załogi przez Ace'a, Buggy zostaje schwytany przez Marynarkę z powodu pomylenia swojej bazy ze skarbem John i wysłany do Impel Down.[5] W tym czasie Alvida przejmuje statek i twierdzi, że odtąd Big Top należy do niej. Mimo początkowych protestów ze strony Mohji'ego i Cabaji'ego iż powinni uratować kapitana, Big Top odpływa z Calm Belt.[6]

Akt po Wojnie

Powrót i Nowi Rekruci

Po ucieczce Buggy'ego z więzienia i uczestniczeniu w wydarzeniach w Bitwie o Marineford, jego działania oraz przeszłość jako członek załogi Gol D. Rogera trafiły do gazet, które doprowadziły do sporego wzrostu liczby wyznawców wśród skazańców. Razem z nowymi ludźmi udaje mu się odnaleźć resztę Piratów Buggy'ego razem z Big Topem zacumowanym gdzieś na wyspie w Grand Line. Załoga jednoczy się i stopniowo rośnie w siłę.[7]

Po przeskoku

W tym momencie nie wiadomo czy Big Top dalej należy do klauna Buggy'ego, ale można przypuszczać że nadal tworzy funkcję głównego statku pod dowodzeniem cyrkowego kapitana.

Ciekawostki

  • Nazwa statku odnosi się do wielkiego namiotu w cyrku.

Przypisy

  1. One Piece Yellow: Grand Elements - Nazwa statku zostaje ujawniona.
  2. One Piece Manga i Anime — Tom 1, Rozdział 8 i Odcinek 4 Big Top widziany po raz pierwszy.
  3. One Piece Manga i Anime — Tom 12, Rozdział 100 i Odcinek 53 Buggy deklaruję, że zamierza wrócić na Grand Line.
  4. One Piece Manga i Anime — Tom 25, Rozdział 233 i Odcinek 145 Ace dołącza do przyjęcia na statku.
  5. One Piece Manga i Anime — Tom 54, Rozdział 526 i Odcinek 424 Aresztowanie Buggy'ego za wtargnięcie do bazy Marynarki.
  6. One Piece Manga i Anime — Tom 54, Rozdział 525 i Odcinek 422 Alvida przejmuje statek i opuszcza Buggy'ego.
  7. One Piece Manga — Tom. 60 Rozdział 593, Big Top zacumowany na wyspie w Grand Line.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki