Fandom

One Piece Wiki

Bastille

2298stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze3 Udostępnij
Nami Steals Alvida's Treasure.png

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=501 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Dest3r a korekterem jest Shimi

Bastille (バスティーユ, Basutīyu) jest gigantem oraz jednym z Wiceadmirałów Marynarki.

Wygląd

Bastille as a Young Marine.png

Młody Bastille w Marynarce.

Bastille jest wysokim, dobrze zbudowanym mężczyzną, ze względu na fakt, że jest gigantem. To muskularny facet o szerokiej szyi, grubych wargach i sporej klatce piersiowej oraz groźnej aparycji. Jego rude włosy z przodu kończą się na wysokości brzucha, a z tyłu opadają jeszcze niżej. Wiemy, że za czasów młodości jego kremowej barwy rogi były stosunkowo krótkie i przypominały nieco uszy. Obecnie imponują swoją długością i zaczynają nawet delikatnie zakręcać do góry.

Jeżeli chodzi o ubiór to Bastille, jak większość wiceadmirałów preferuje stylowe garnitury. Jego własny jest dwuczęściowy i składa się z marynarki oraz spodni w kolorze ciemnopopielatym. Guziki w marynarce są koloru czarnego, co komponuje się z jego granatową koszulą oraz czarnym krawatem. Oprócz tego nosi pelerynę cechującą się naramiennikami ze złotą torsadą, bordową taśmą, żółtymi bulionami i niebieskim wypełnieniem powyżej. Rękawy płaszcza zakończone są mankietami w bordowym kolorze.

Pod kołnierzem swojej peleryny znajduje się gigantyczny szary łańcuch, który, przewieszony przez szyję, zwisa na klatce piersiowej wiceadmirała. Jako młody marynarz miał krótsze włosy niż obecnie, a jego maska miała dwanaście otworów. Dodatkowo krótkie rogi wyglądały nie jak cześć jego ciała, a jak integralny element owej maski, która poprzez trzy paski chroniła w owym czasie również jego szczękę. Obecnie biała maska posiada dziesięć otworów, a wspomniane ochronne paski nie są w stanie zapewnić bezpieczeństwa dolnej partii twarzy wiceadmirała, ponieważ najzwyczajniej w świecie Bastille wyrósł z niej już jakiś czas temu. W anime posługuje się on wielkim mieczem z rękojeścią w japońskim stylu. Zdobiony jet on różowym materiałem, podobnym do tego w ostrzu Strawberry’ego. Ostrze posiada również rękojeść o złotych elementach z czerwonymi rubinami po bokach.

Osobowość

Bastille jest zdecydowany, odważny i świetnie wyszkolony. Wygląda też na człowieka o sporej sile i woli walki, która pozwala mu stawiać czoło najpotężniejszym kryminalistom tego świata.

Fabuła

Saga Wojna Szczytów

Akt Marineford

Zanim doszło do walki Marynarką Wojenną z Piratami Białobrodego, Marynarka gromadziła swoje siły rozrzucone po całym świecie. Również Bastille, jako jeden z wiceadmirałów, został wezwany do walki w głównej siedzibie Marynarki. Podczas wojny widzimy go w towarzystwie innych wiceadmirałów m. in. Momongi i Strawberry'ego, kiedy piraci rozpoczynają swój szturm.

Bastille wraz ze Strawberrym nagle zauważył nowych członków załogi Czarnobrodego, do której dołączyli najpotężniejsi przestępcy z szóstego poziomu Impel Down. Po tym jak załoga Czarnobrodego wykończyła Newgate’a, do Marineford przybył Shanks Czerwonowłosy i poprosił Sengoku o zakończenie wojny. Wiceadmirał spuścił wtedy głowę w dół i ze spokojem słuchał tego, co miał do przekazania admirałowi floty jeden z imperatorów.

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Bastille zjawia się na Dressrosie, podczas walk w bloku C. Wraz z podległymi mu marynarzami, wiceadmirał szykuje zasadzkę na przestępców znajdujących się wewnątrz koloseum. Nieco zniecierpliwiony olbrzym zmierza w kierunku miejsca starć, i jednocześnie rozmawia z marynarzem, który informuje przełożonego o tym, że dalej nikt z wrogów się nie pojawił. Całą sytuację uważnie ocieniał Sanji, który stał tuż za rogiem pobliskiego budynku. Któryś z marynarzy zauważył, że właśnie powinny zacząć pojawiać się setki przegranych uczestników turnieju, z bloku A i B. Inny spytał się, dlaczego nikt nie wychodzi na zewnątrz. Bastille stwierdził, że to dziwna sytuacja. Kolejny marynarz dodał, że wewnątrz powinien znajdować się Maynard, który udawał zawodnika, ale obecnie Marynarka nie może się z nim skontaktować. Wiceadmirał stwierdził, że głupi młodzian zaczął działać na własną rękę, a w Koloseum zdecydowanie może dziać się coś niepokojącego.

Moce i Umiejętności

Bastille ma uprawnienia do kierowania Buster Call oraz do wydawania rozkazów marynarzom na niższych szczeblach. Jest sprawnym dowódcą, który posiada duże pokłady szacunku i oddania u swoich podwładnych. Ponadto musi on dysponować niebywałą siłą, ponieważ jest gigantem.

Haki

Główna strona: Haki

Bastille zdecydowanie potrafi się posługiwać Haki, czyli umiejętnością wyczuwania duchowej energii innych istot, inaczej zwaną Ambicją. Wiemy to dzięki informacji doktora Fishbonen'a zajmującego się Cobym, który wspomniał, że każdy Wiceadmirał Marynarki oraz wszyscy powyżej tego stopnia są w stanie jej używać. Nie wiemy jednak, które z rodzajów Haki gigant zdołał opanować, ponieważ nie ukazał nam on ich dotychczas w żadnej sytuacji.

Broń

Obecnie wiemy, że Bastille posługuje się Naginatą, czyli japońską bronią drzewcową, używaną w sztuce walki naginata-do. Jest to topór składający się ze smukłej rękojeści (zazwyczaj ma ona długość ok. 180 cm oraz elastycznie zamocowanego na nim żeleźca o długości ok. 40 cm i kształcie zbliżonym do ostrza japońskiego miecza – katany bądź tachi, dzięki czemu mogła służyć zarówno do kłucia jak i cięcia). W tym wypadku jednak, wiceadmirał korzysta z ostrza, które przypomina prostokątny, śmiercionośny tasak, o długości niemal równej rękojeści. Trzon wygląda niczym klawisze pianina, a na okrągłej końcówce przywiązany jest sznurek zakończony supełkiem, za którym znajduje się coś na kształt pędzelka.

W anime przed przeskokiem, wiceadmirał posługiwał się wielkim mieczem z rękojeścią w japońskim stylu. Był on zdobiony różowym materiałem, podobnym do tego w ostrzu Strawberry’ego. Ostrze posiadało również rękojeść o złotych elementach z czerwonymi rubinami po bokach. Nie znamy jednak technik jakimi operuje gigant.

Walki i Wydarzania

Ciekawostki

  • Słowo Bastille pochodzi od nazwy twierdzy, która znajdywała się w Francji. Pełna nazwa twierdzy to Bastille Saint-Antoine. Była ona wykorzystywana jako państwowe więzienie przez władców ówczesnej Francji.
  • Jego imię oraz fakt, że wiceadmirał jest gigantem, zostały ujawnione w One Piece Blue Deep: Characters World. Pomimo tego, że Bastille należy do rasy gigantów, jest on bardzo niski jak na reprezentanta tego gatunku. Jego wzrost i masa jest porównywalna z wiceadmirałem Dalmatianem i Jabrą z CP9, gdy przyjmują oni formę hybrydy człowieka oraz zwierzęcia.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki