FANDOM

175px-Luffychibi.png

"Kanibal" Bartolomeo (人食いのバルトロメオ Hitokui no Barutoromeo) jest kapitanem piratów Klubu Barto, a także dowódcą drugiej dywizji Wielkiej Floty Słomianego Kapelusza. Uczestniczył w zawodach w Koloseum Corrida. Pierwsza znana nam nagroda za jego głowę wynosiła Bsymbol.gif150.000.000. Po wydarzeniach na Dressrosie jego nagroda wynosi Bsymbol.gif200.000.000

Wygląd

Bartolomeo jest chudym, lecz muskularnym mężczyzną. Ma jasne włosy w stylu przypominającym dzikiego rokera i nie ma brwi. Jego twarz ma demoniczny wygląd: wyjątkowo długie ostre kły, złote septum oraz kolczyki w uszach. Ma dwie linie wytatuowane pod prawym okiem, są krzywe, skierowane w kierunku ucha.

Na klatce piersiowej, znajduje się tatuaż przedstawiający gruby pierścień z otworem na górze, po bokach ze skrzydłami i długimi kłami na dole. Ma na sobie ciemny płaszcz z pasem, kołnierz i mankiety. Jego płaszcz posiada pióropusz i ozdobny pas z pierścieniami i łańcuch po lewej stronie. Jego broń jest schowana w przedniej kieszeni workowatych spodni w kratkę. Ma lekkie potargane ciemne buty.

Galeria

Bartolomeo's Manga Color Scheme.png
Schemat kolorów Bartolomeo w mandze.
Bartolomeo in the Digitally Colored Manga.png
Bartolomeo Super Grand Battle X.png
Bartolomeo as a Child.png
Bartolomeo jako dziecko.

Osobowość

Wygląda na to, że Bartolomeo dba o swoją załogę, pobił wiceadmirała Maynarda za to co zrobił jego kompanowi, Gambii'emu. Najprawdopodobniej, Bartolomeo jest brutalnym człowiekiem, wiadomo, że zranił wielu niewinnych cywili.

Nie toleruje krytyki, stracił zimną krew, gdy widzowie na stadionie obrazili go. Rzucił w widownie małą kulką, co przestraszyło wszystkich widzów, myślących, że to bomba. Pirat przyznał, że nie potrzebuje być lubiany przez ludzi takich jak oni. To, że Bartolomeo wyrzucił zwykłą kulkę oznacza, że potrafi się przyhamować przynajmniej podczas turnieju w Koloseum.

Wyobraźnia Barto.gif

Sanji w wyobraźni Bartolomeo

Okazało się, że jest on wielkim fanem Luffy'ego. Bardzo szanuje Monkey'a i zwraca się do niego jak i reszty Słomianych z przydomkiem "-senpai". Wścieka i rzuca się na każdego kto go obrazi, tłumacząc mu później jak Luffy jest wspaniały. Bartolomeo często obserwuje Luffy'ego z ukrycia. Jest on wtedy bardzo podekscytowany, a na jego twarzy widać rumieniec. Jak sam mówi, jest on za bardzo nerwowy i nieśmiały, by do niego podejść.

Jak widać Bartolomeo ma bardzo bujną wyobraźnię. Gdy za bardzo się podekscytuje zaczyna marzyć o swoim idolu słysząc od niego słowa pochwały i uznania.

Jak większość postaci z One Piece Bartolomeo ma swój własny charakterystyczny śmiech. W jego przypadku jest to "Kihahahahaha".

Historia

Przed przeskokiem czasowym Bartolomeo był, jak sam powiedział, mafijnym szefem świata przestępczego który władał podziemiem w 150 miastach. Znalazł się w Loguetown tego samego dnia co załoga Słomianych Kapeluszy. Był świadkiem tego jak Monkey D. Luffy, będąc przyszpilony do platformy egzekucyjnej przez pirata Buggy'ego, pomimo wszelkich przeciwności losu, najpierw wykrzyczał, że jest tym, który zostanie Królem Piratów, a następnie tuż przed śmiercią został ocalony przez piorun. Bartolomeo będąc zszokowany tym co uznał za cud niebios zaczął śledzić z uwagą w prasie karierę młodego pirata i jego załogi stając się ich fanem. Po usłyszeniu i przeczytaniu o wydarzeniach w Marineford podjął decyzję o tym by samemu zostać piratem.

Rok temu Bartolomeo stał się znanym pirackim Super Świeżakiem. W przeszłości stał się niesławny z powodu atakowania niewinnych cywilów.

Zostaje przedstawiony jako jedna z osób biorących udział w turnieju Koloseum Corrida biorących udział o nagrodę jakim jest diabelski owoc logia. Bartolomeo chciał wygrać owoc, którego poprzednim właścicielem był "Płomiena Pięść" Ace by podarować go Luffy'emu jako pamiątkę po bracie i by zyskać względy kapitana słomianych kapeluszu.

Fabuła

Saga Piracki Sojusz

Akt Dressrosa

Dagama powiedział, że Bartolomeo jest jednym z osób biorących udział w turnieju Koloseum Corrida. Po tym, jak Maynard pokonał podwładnego Bartolomeo Gambia, kapitan pokonuje wiceadmirała przed turniejem.

Pierwszy raz, widzimy go podczas wchodzenia na arenę Bloku B. Spiker wymienia wszystkie informacje o nim. Po wejściu oświadcza, że wyśle wszystkich do piekła. Ponieważ publiczność okazuje niechęć do niego, Bartolomeo najpierw szydzi z nich, a potem wyrzuca zwykłą kulkę na widownie, siejąc panikę, wszyscy myśleli, że to bomba. Po tym, jak powiedział, że brzydzi się publicznością, Dagama ostrzegł go, że staje się niesławny. Bartolomeo po prostu odpowiedział, że to nie jest ważne czy chce być sławny czy nie.

Po tym jak walka się zaczyna Bartolomeo wskazuje, że nie jest to prawdziwa walka, ponieważ Dagama, Elizabello II, Tank Lepanto i pozostali gladiatorzy złączyli siły, by pokonać Bellamy'ego. Podczas walki Bartolomeo leży i przygląda się.

Moce i Umiejętności

Jako kapitan, Bartolomeo ma prawo do dowodzenia swoimi podwładnymi.

Jest jednym z Super Świeżaków, co oznacza, że ma pewne umiejętności, które go wyróżniają. Jest na tyle silny aby pokonać Wice Admirała.

Diabelski Owoc

Główna strona: Bari Bari no Mi
Bari Bari no Mi Infobox.png

Bartolomeo formuje barierę aby zablokować Królewski Cios.

Bartolomeo zjadł diabelski owoc Bari Bari no Mi typu Paramecia który stał się Człowiekiem-Barierą. Używa swoich mocy diabelskiego owocu zarówno w celu ochrony siebie i ataku na przeciwników. Bariery są wydaje bardzo trwałe, ponieważ ataki silnych osób takich jak Hack i Bellamy nie miał wpływu, a z kolei nawet skończyło się na samo-uszkadzaniu. Bariera jest na tyle silna że zablokował atak Elizabello II Królewski Cios. Bartolomeo utrzymuje, że jego bariery są niezniszczalne, co nie zostało potwierdzone, ale bariery z pewnością są wystarczająco wytrzymałe by oprzeć się niciom Torikago co daje im wytrzymałość zbliżoną lub równą Kairoseki

Może również korzystać z Barier do atakowania wrogów. Było pokazane gdy Bartolomeo wykorzystuje technikę Barrier Crash który pokonuje Elizabello II pod koniec walk grupy B w Battle Royale.

Broń

Jedyną bronią pirata, którą nosi przez cały czas jest to sztylet z typową japońską tsuką zakończoną złotą kashirą bez tsuby. Kształt głowni jest typowy dla europejskich sztyletów.

Walki

Odniesienia

  1. 1,0 1,1 Manga One Piece: Rozdział 706

Ciekawostki

  • Przydomek Bartolomeo Cannibal to w rzeczywistości gra słów. Zjadać ludzi po japońsku oznacza też kpić z nich.
  • W Wietnamie skrzyżowanie palców tak jak zrobił to Bartolomeo wobec Elizabello II jest odpowiednikiem pokazania komuś środkowego palca.
  • Jego imię jest podobne do imienia barokowego malarza Bartorome Estebana Murillo.
  • Bartolomeo to imię pochodzenia włoskiego.
  • W piątym rankingu popularności zajął 9 miejsce.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki