FANDOM

"Tyran" Bartholomew Kuma to Królewski Wojownik Mórz i były członek Armii Rewolucjonistów z nagrodą za głowę Bsymbol296,000,000. Był niegdyś niezwykle nikczemnym piratem, czym zasłużył na przezwisko "Tyran". Obecnie jest cyborgiem, ludzką bronią zwaną "Pacyfista" stworzoną przez Vegapunka. Po tym jak Vegapunk skończył swoje modyfikacje na Kumie, Królewski Wojownik Mórz stał się pierwszym Pacyfistą z numerem seryjnym PX-0. Jego umysł umarł w procesie ulepszania.

Jest jednym z głównych antagonistów Aktu Marineford, gdzie miała miejsce wojna, w której ten i inni Królewscy Wojownicy Mórz wsparli Marynarkę.

Wygląd

Jest on mierzącym 689 cm, czterdziestopięcioletnim mężczyzną o czarnych, długich i puszystych włosach. Jest dosyć masywnej postury, a na rękach ma znaczki w kształcie śladów zwierzęcych łapek, przez co przypomina niedźwiedzia. Nieodzownym elementem u Kumy jest Biblia, którą zawsze ze sobą nosi, co wskazuje na jego religijność, oraz w przyszłości pozwoli go odróżnić od innych PX’ów. Ubiera się on zwykle w to samo ubranie, czyli czarny płaszcz z białymi paskami układającymi się na kształt celownika, dżinsowe spodnie, oraz czapkę z niedźwiedzimi uszami.

Galeria

Główna Seria

Gry wideo

Inne

Osobowość

Bartholomew Kuma Talks to Rayleigh

Kuma przekazuje wiadomość Rayleigh'owi.

Kuma jest z charakteru monotonnym i spokojnym człowiekiem, nigdy nie robi niczego pochopnie, zawsze podejmuje skoordynowane działania. Mimo, że mówiono, że jest jedynym Królewskim Wojownikiem Mórz wykonującym polecenia Rządu, to jednak nie wykonuje wszystkich zaleceń, tak jak ten by oczekiwał. Jest on dobrym człowiekiem, ponieważ pozwolił Zoro uratować Luffy’ego poprzez przejęcie jego obrażeń na siebie, a w późniejszym czasie sam uratował Słomkowych z tarapatów i wysłał ich na wyspy, na których mogli doszlifować swoje umiejętności. Jednak gdy został Pacyfistą PX-0, jego charakter diametralnie się zmienił, zabija tych, których każe mu się zabić, rozkazy wykonuje co do joty, nie potrafi samodzielnie decydować, wszystkie jego czyny zależą od tego co chce jego dowódca. Nawet jego dawni przyjaciele już nic dla niego nie znaczą (zaatakował Emporio Ivankova, z którym dawniej współpracował na rzecz Rewolucjonistów).

Historia

Był widziany razem z Emporio Ivankovem na statku w królestwie Goa gdy przybył tam Monkey D. Dragon. Nie wiadomo co działo się potem i dlaczego stał się "psem" organizacji, przeciwko której walczył u boku swoich przyjaciół.

Fabuła

Saga Skypiea

Akt Jaya

Pewnego dnia odpowiedział na wezwanie i udał się do Mariejois wraz Donquixote Doflamingo na spotkanie zorganizowane przez Globalny Rząd. Po chwili do grona zebranych dołączył Dracule Mihawk, a tuż po nim Laffitte, członek załogi Czarnobrodego, który przybył zarekomendować swojego kapitana, aby ten zajął miejsce zdymisjonowanego Crocodile’a.

Saga Thriller Bark

Akt Thriller Bark

Perona Encounters Kuma

Kuma przyjeżdża na Thriller Bark.

Aby zapobiec pokonaniu kolejnego Królewskiego Wojownika Mórz przez Luffy’ego i jego załogę Słomkowych Kapeluszy, Rząd postanawia wysłać Kumę do Thriller Bark, czyli wielkiego statku należącego do Gekko Morii. Gdy dociera on na ów statek, pierwszą osobą którą spotyka jest Perona. Spytał się jej, gdzie jest Moria, jednak ta nie chciała odpowiedzieć, a na dodatek zaatakowała Bartholomew, co w efekcie skończyło się tym, że Perona została wysłana przez naszego Królewskiego Wojownika Mórz na jakąś odległą wyspę ze strasznym zamkiem, ponieważ tam chciałaby się ona udać. Chwilę później zauważył ukrytą w pobliżu Nami, więc zapytał ją o brata Luffy’ego, po czym odszedł. Spotkał się z Morią, poinformował go o tym, że na miejsce Crocodile’a wybrano Marshall D. Teacha, zwanego też "Czarnobrodym" oraz ostrzegł go przed siłą załogi Słomianych Kapeluszy. Moriah zirytowany tym, że Rząd wysłał mu "niepotrzebną" pomoc nawrzeszczał na Kumę i powiedział, że sam sobie poradzi z tak niedoświadczoną załogą. Odchodzi więc on na bok i z daleka obserwuje bitwę. Ujawnia się dopiero wtedy, gdy Gecko i jego zombi zostali pokonani przez Słomianych. Dostaje wtedy też od Globalnego Rząd rozkaz zlikwidowania wszystkich świadków zwycięstwa nad Morią. Po krótkiej chwili stacza pojedynek z Zoro, który z łatwością wygrywa. Po wygranej zniszczył całą okolicę. Jedynymi którzy nie stracili przytomności byli Zoro i Sanji. Kuma opowiada, że nazywany jest Pacyfistą i jest niedokończoną "ludzką bronią" po czym zażądał wydania mu nieprzytomnego Luffy’ego. Zoro ogłusza Sanji’ego, po czym zamiast głowy ich kapitana, proponuje Kumie swoją. Człowiek-niedźwiedź, zaintrygowany poświęceniem szermierza, wysysa cały ból i cierpienie Luffy’ego jakiego doznał podczas walk na Thriller Bark. Zielonowłosy przyjmuje na siebie całe obrażenia, a Królewski Wojownik Mórz odchodzi zostawiając załogę w spokoju.

Saga Wojna Szczytów

Akt Archipelag Sabaody

Kuma Attacking Pacifista

Kuma przechwytuje Pacyfistę.

Pacyfista pojawia się po raz kolejny dopiero na Archipelagu Sabaody, gdzie to Słomiani wywołali aferę uderzając jednego z Niebiańskich Smoków. Do akcji wkroczyli Sentomaru, wraz z admirałem Kizaru, oraz Pacyfistą i PX-1. Kuma dzięki swojej mocy wysyła Słomianych na wyspy na które chcieliby się udać. Jego ofiarami padają kolejno Zoro, PX-1, Brook, Usopp, Sanji, Franky, Nami, Chopper, Robin i na samym końcu Luffy, lecz przed wysłaniem Monkey’a powiedział mu, że już nigdy więcej się nie zobaczą. Tym samym uratował on załogę Słomkowych Kapeluszy przed nieuniknionym schwytaniem ich przez Marynarkę. Słowa, które Kuma wypowiedział do Luffy’ego potwierdzają się dopiero w bitwie na Marineford, gdzie to nasz niedźwiedzio-podobny Królewski Wojownik Mórz walczy ze swoim dawnym przyjacielem Emporio Ivankovem. Podczas walki dowiadujemy się od Doflamingo, że Bartholomew nie jest już dawnym sobą, jest już tylko marionetką rządu i całkowicie stracił pamięć. Teraz słucha jedynie rozkazów rządu i nie posiada wolnej woli, a jego imię zmieniono na Pacyfista PX-0.

Moce i umiejętności

Nikyu Nikyu no Mi Infobox

Kuma odsłania moc jego Diabelskiego Owocu.

Główna strona: Nikyu Nikyu no Mi

Kuma podczas walki korzysta z mocy diabelskiego owocu Nikyu Nikyu no Mi, którego jest posiadaczem. Dzięki tej zdolności potrafi odbijać dosłownie wszystko włącznie z powietrzem. Jego najciekawszą mocą jest możliwość wysłania innej osoby, którą dotknie ręką, na konkretne miejsce na ziemi. Osoba ta leci przez trzy dni i trzy noce, aż wyląduje na wielkiej łapie odciśniętej w ziemi.

Bartholomew potrafi także używać siły swoich mięśni oraz ulepszeń, które skonstruował dla niego wybitny naukowiec doktor Vegapunk. Kuma jest niezwykle silny i z łatwością potrafi odeprzeć ataki swoich przeciwników.

Ciekawostki

  • W piątym rankingu popularności zajął 85. miejsce.
  • W przeciwieństwie do innych Królewskich Wojowników Mórz, którzy są piratami na służbie Globalnego Rządu, on jest byłym rewolucjonistą.
  • W odcinku 730. o czasie 6:35 dziecko ma koszulkę z twarzą kumy na plecach.

Nawigacja

175px-Luffychibi.png

Nami Steals Alvida's Treasure

Oryginalny tekst znajduje się na stronie: http://www.onepiece.com.pl/readarticle.php?article_id=422 Twórcą tego artykułu jest użytkownik: Kaku a korekterem jest Culdi