Fandom

One Piece Wiki

Baratie

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Baratie to morska restauracja założona i prowadzona przez Zeffa. Znajduje się na East Blue.

Wygląd i funkcje

Baratie jest dość dużym statkiem. Ma owalny kształt, okrągłe dno, dwa maszty i z frontu wizerunek głowy ryby. Na bokach są wyłożone armaty używane do walki. Baratie ma 4 poziomy:

  • Pokład dolny, czyli tam, gdzie jest główna restauracja.
  • Pokład środkowy, gdzie jest główna kuchnia.
  • Pokład górny, gdzie mieszka 23 kucharzy.
  • Płetwy, które są wysuwane na boki od dołu podczas walki, aby restauracja nie doznała dodatkowych szkód.

Po dwóch latach w trakcie remontów Baratie powiększyło się o kilka pięter i stworzone co najmniej 2 statki "siostrzane".

Historia

Akt Baratie

Baratie zostało zaatakowane przez piratów Don Kriega po tym, jak Sanji nakarmił Gina. Ten wrócił do Kriega i wraz z załogą przypłynął do Baratie, ponieważ jego ludziom groziła śmierć głodowa. Kucharze nie chcieli nakarmić jego załogi, ale Zeff znając smak głodu postanowił oddać im trochę jedzenia. Po tym Krieg próbował przechwycić Baratie, ponieważ jego normalny statek był zniszczony. Wywiązała się walka pomiędzy piratami Kriega, a Kucharzami Baratie, a sam Krieg przystąpił do walki z Luffy'm. Po długiej bitwie wygranej przez kucharzy i Luffy'ego restauracja została obroniona.

Po przeskoku

Po dwóch latach Baratie zostało wyremontowane i powstały dwa nowe "siostrzane" statki: podwodna łódź Siostra Anko i Nasugasira.

Postacie

Personel Baratie
Zeff.png Patty.png Carne.png Sanji Pre Timeskip Portrait.png Luffyd.png
Zeff Patty Carne Sanji (Były) Monkey D. Luffy (Były)
Nazwani klienci
Fullbody Portrait.png Moodie.jpg Motzel.jpg Roxanne Portrait.png Batchee Portrait.png
Fullbody Moodie Motzel Roxanne Batchee

Czerwono-oki mężczyzna

Był znanym klientem Baratie, ale jego imię nie jest znane. Johnny słysząc o nim pomylił go z "Sokolookim" i powiedział Zoro, że Mihawk'a można znaleźć na Baratie. Był sławny wśród kucharzy, którzy często odwiedzali Baratie. Pewnego dnia upił się winem i zmarł po ustawieniu się w ogniu. Płomienie były uważane za bardzo piękne. Był tylko wspomniany w mandze przez kucharzy w Rozdziale 49. W anime nie wspomniano o nim.

Walki

Pięć walk miało miejsce na Baratie podczas bitwy kucharzy z piratami Kriega:

Ciekawostki

  • Sanji dorastał na Baratie.
  • Pierwszy Shichibukai (Mihawk) ukazany w serii pojawił się właśnie na Baratie.
  • Oda pracował na pół etatu w restauracji o nazwie Baratei.
  • W 11 Openingu "Share the world" zrobiono literówkę "Valatie" w tle Sanjiego.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki