FANDOM

175px-3D2Y_Luffy_foto.jpg
3D oznacza 3 dni, a 2Y dwa lata.

Ten artykuł wymaga dopracowania.

Prosimy, dopracuj go pod względem języka i formy, korzystając z zaleceń edycyjnych.
W tym artykule należy: Rozbudowanie mocnych i słabych stron, a także zastosowania.

175px-Luffychibi.png

Bar-BarierowocDiabelski Owoc typu Paramecia pozwalający władającemu na wytwarzanie barier obronnych lub uderzanie nimi zgodnie z własną wolą. Owoc sprawia, że władający staje się Człowiekiem-Barierą (バリア人間 Baria Ningen). Został zjedzony przez Bartolomeo.

Etymologia

  • Bari to skrót od baria, japońskiej wymowy angielskiego słowa barrier oznaczającego "barierę".

Mocne i słabe strony

Główną zaletą tego owocu jest to, że pozwala użytkownikowi na tworzenie niewidocznych barier, chociaż mogą być one bardziej wyraźnie (przezroczyste), podobne do tafli szkła. Bariera chroni użytkownika przed atakami z przodu lub do tyłu. Bariera może zostać użyta jako atak ofensywny poprzez wprawienie jej w ruch np. Barrier Crash. Bariery są wystarczająco silne, aby bronić się nawet przed atakami Ryboludzkiego Karate, których użył Hack raniąc się przy tym w rękę. Bariera może zatrzymać tak silny cios jak Królewski Cios Elizabello II, który rzekomo może za jednym razem zniszczyć całą twierdzę. Użytkownik utrzymuje, że bariery są niezniszczalne, co nie zostało potwierdzone, ale bariery z pewnością są wystarczająco wytrzymałe by oprzeć się niciom Torikago co daje im wytrzymałość zbliżoną lub równą Kamieniowi Morskiej Strażnicy. Prócz standardowych ograniczeń Diabelskiego Owocu istnieje ograniczenie powierzchni bariery jaką Bartolomeo potrafi stworzyć w jednej chwili. Ponadto Bartolomeo może tworzyć tylko jedną barierę na raz. Bariera może jednak przybrać różnorodne kształty jak kula wokół określonego obiektu czy schody.

Zastosowanie

Bartolomeo Bari

Bartolomeo krzyżuje palce.

Bartolomeo krzyżując palec wskazujący z palcem środkowym, u obu rąk stawia barierę. Bariery te sprawdzają się w obronie jak i w ataku. Oprócz walki jego moc może być wykorzystana do przemieszczania się, co świetnie pokazuje technika Barrierbility: Stairs.

Techniki

Niekanoniczne

Ciekawostki

  • Fakt, że Bartolomeo zjadł akurat ten owoc, jest dość ironiczny, ponieważ pirat zachowuje się dość prowokacyjnie, a jego moce są defensywne.
  • Znak jakim Bartolomeo przywołuje bariery jest w Japonii stosowany do odstraszania złych mocy.

Nawigacja