Fandom

One Piece Wiki

Bandera piratów

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze6 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Jolly Roger.png
Bandera piratów
Kanji

ドクロ

Rōmaji

Dokuro

Informacje
Użytkowanie

Znak rozpoznawczy

Użytkownicy

Piraci

Bandera piratów (ドクロ Dokuro) lub inaczej Piracka Flaga (海賊旗 Kaizoku-ki) to jest tradycyjna flaga europejskich i amerykańskich piratów która jest to czaszka z piszczelami i jakiś symbol na czaszce na czarnym tłem. Istniały różne odmiany bander w ciągu wieków, np. Bandera Calico Jack które zamiast kości piszczelowe ma szable.

Oda sam dostarczył informacji na temat Bander, w tym trzy możliwe teorię pochodzenia, które w przyszłości nie będą akceptowane przez ekspertów:

  • Niektórzy mówią, że pochodzi od francuskiego słowa "jolie rouge" (ładny czerwony) prawdopodobnie odnosząc się do krwi.
  • "Roger" może pochodzić od słowa "łobuz", czyli złodziej lub złoczyńcę.
  • Istnieją teorie, które mówią, że bandera przejęła nazwę od Old Roger – przezwisko, jakim określano diabła, lub Roger – określenie dla włóczęgi.

Bandera też oznacza "niebezpieczeństwo" na całym świecie. Czaszka i skrzyżowane piszczele sami są często stosowane w celu ostrzeżenie ludzi o niebezpiecznych substancji lub miejsc.

One Piece

W świecie One Piece każda licząca się piracka załoga posiada własną, unikalną banderę. Jej twórcą lub pomysłodawcą jest najczęściej kapitan - osoba która również odpowiadała za stworzenie danej grupy. Z tego też powodu flaga załogi często posiada na sobie symbol, ideę lub znak szczególny który można powiązać bezpośrednio z kapitanem załogi. Dla poszczególnych pirackich grup osobista bandera jest bardzo ważna: stanowi symbol grupy do której przynależą, ich własny osobisty znak. Natomiast dla ludzi z zewnątrz unikalna bandera stanowi znak rozpoznawczy który z daleka pozwala rozróżnić poszczególne grupy piratów. Z tych względów strata (np. przez kradzież) choćby jednej wiszącej na statku bandery uchodzi wśród załogi za wielką hańbę. Prawo do korzystania ze swojej pirackiej bandery można też stracić w wyniku Davy Back Fight.

Lista bander

Nazwane Załogi

Nienazwane załogi

Puppu's Jolly Roger.png
Załoga Puppu
Chess Pirates' Jolly Roger.png
Załoga Cheskippa
Thriller Bark's Jolly Roger.png
Decalvan Brothers' Jolly Roger.png
Little Oars Jr's Jolly Roger.png
Załoga Oars'a Jr.
Bizarre's Jolly Roger.png
Załoga Bizarre'a
Blondie's Jolly Roger.png
Załoga Blondie'a
Brew's Jolly Roger.png
Załoga Brew'a
Epoida's Jolly Roger.png
Załoga Epoidy
Palm's Jolly Roger.png
Załoga Palms'a
Karma's Jolly Roger.png
Załoga Karmy
Whitey Bay's Jolly Roger.png
Załoga Whitey Bay

Niekanoniczne załogi

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki