FANDOM

175px-Luffychibi.png

Bandera piratów (ドクロ Dokuro) lub inaczej Piracka Flaga (海賊旗 Kaizoku-ki) to jest tradycyjna flaga europejskich i amerykańskich piratów która jest to czaszka z piszczelami i jakiś symbol na czaszce na czarnym tłem. Istniały różne odmiany bander w ciągu wieków, np. Bandera Calico Jack które zamiast kości piszczelowe ma szable.

Oda sam dostarczył informacji na temat Bander, w tym trzy możliwe teorię pochodzenia, które w przyszłości nie będą akceptowane przez ekspertów:

  • Niektórzy mówią, że pochodzi od francuskiego słowa "jolie rouge" (ładny czerwony) prawdopodobnie odnosząc się do krwi.
  • "Roger" może pochodzić od słowa "łobuz", czyli złodziej lub złoczyńcę.
  • Istnieją teorie, które mówią, że bandera przejęła nazwę od Old Roger – przezwisko, jakim określano diabła, lub Roger – określenie dla włóczęgi.

Bandera też oznacza "niebezpieczeństwo" na całym świecie. Czaszka i skrzyżowane piszczele sami są często stosowane w celu ostrzeżenie ludzi o niebezpiecznych substancji lub miejsc.

One Piece

W świecie One Piece każda licząca się piracka załoga posiada własną, unikalną banderę. Jej twórcą lub pomysłodawcą jest najczęściej kapitan - osoba która również odpowiadała za stworzenie danej grupy. Z tego też powodu flaga załogi często posiada na sobie symbol, ideę lub znak szczególny który można powiązać bezpośrednio z kapitanem załogi. Dla poszczególnych pirackich grup osobista bandera jest bardzo ważna: stanowi symbol grupy do której przynależą, ich własny osobisty znak. Natomiast dla ludzi z zewnątrz unikalna bandera stanowi znak rozpoznawczy który z daleka pozwala rozróżnić poszczególne grupy piratów. Z tych względów strata (np. przez kradzież) choćby jednej wiszącej na statku bandery uchodzi wśród załogi za wielką hańbę. Prawo do korzystania ze swojej pirackiej bandery można też stracić w wyniku Davy Back Fight.

Marynarka

W oczach marynarki wykorzystywanie i wieszanie bandery piratów, nawet dla zabawy, to poważne przestępstwo. O ile małym bawiącym się dzieciakom taki numer uszedłby na sucho o tyle osoby dorosłe odnoszące się z piracką banderą mogą mieć poważne kłopoty: wieszanie bandery na statku automatycznie utożsamia cie z piratami i naraża na atak ze strony marynarki nawet jeśli nie jesteś jeszcze oficjalnie poszukiwany listem gończym.

Lista bander

Nazwane Załogi

Nienazwane załogi

Puppu's Jolly Roger
Załoga Puppu
Chess Pirates' Jolly Roger
Załoga Cheskippa
Thriller Bark's Jolly Roger
Decalvan Brothers' Jolly Roger
Little Oars Jr's Jolly Roger
Załoga Oars'a Jr.
Bizarre's Jolly Roger
Załoga Bizarre'a
Blondie's Jolly Roger
Załoga Blondie'a
Brew's Jolly Roger
Załoga Brew'a
Epoida's Jolly Roger
Załoga Epoidy
Palm's Jolly Roger
Załoga Palms'a
Karma's Jolly Roger
Załoga Karmy
Whitey Bay's Jolly Roger
Załoga Whitey Bay

Niekanoniczne załogi

Nawigacja