FANDOM

175px-Luffychibi.png

Arlong Piłonosy (ノコギリのアーロン, Nokogiri no Āron) jest ryboludem, rybą-piłą. Był kapitanem załogi Piratów Arlonga, której członkami są tylko ryboludzie. Jest także byłym członkiem Słonecznych Piratów i starszym bratem Madam Shyarly. Znany jako główny przeciwnik w Aktu Arlong Park, miał najwyższą nagrodę w East Blue zanim pokonał go Monkey D. Luffy.

Wygląd

Arlong jest dużym, muskularnym ryboludem o jasnoniebieskim kolorze skóry. Jego najbardziej charakterystyczną cechą jest nos w kształcie piły. Ma długie, czarne włosy wyrastające z tyłu jego szyi, które sięgają do ramion. Płetwa wyrasta mu na karku, a skrzela znajdują się po obu stronach szyi. Jego tatuaż Słonecznych Piratów jest na lewej stronie klatki piersiowej, zaś Jolly Roger Piratów Arlonga widnieje na lewym przedramieniu.

Strój Arlonga składa się z modnych, lekkich ubrań, odzwierciedlających jego bogaty status. Nosi brązową uszankę i nie zapinaną na guziki, żółtą koszulę z krótkimi rękawami, na której widnieje wiele czarnych plam przypominających błyskawice. Nosi także spodnie-Bermudy (w anime koloru zielonego, a w mandze brązowego) przepasane fioletową szarfą wokół talii i proste sandały. W akcie Arlong Park widzimy go ze złotą bransoletką-łańcuchem na prawym nadgarstku oraz ze złotymi bransoletami przyozdobionymi słomą na obu kostkach. Posiada też dwa pierścienie ozdobione kamieniami różnego koloru, aczkolwiek Eiichiro Oda, twórca mangi stwierdził, że są one raczej czymś w stylu piercingu, gdyż przez błonę, jaką posiadają ryboludzie, niemożliwym jest założenie pierścieni.

Jako członek Słonecznych Piratów nosił kapelusz, luźne spodnie sięgające poniżej kolan oraz T-shirt, czasami zmieniając go na nie zapiętą koszulkę bez rękawów udekorowaną motywami kwiatów, .

Galeria

Seria

Arlong as a Kid in the Anime.png
Arlong jako dziecko w anime.
Arlong Teaching Hody To Hate Humans.png
Arlong uczy młodego Hody'ego nienawidzić ludzi.
Arlong as a Sun Pirate.png
Arlong w załodze Słonecznych Piratów, 15 lat przed fabułą.
Arlong manga.png
Schemat kolorów Arlong'a w mandze.
Arlong's Angry Eyes.png
Wzrok wściekłego Arlong'a.
Arlong's Wanted Poster.png
List gończy Arlong'a.

Gry video

Charakter

Jak wiele postaci z serii One Piece, Arlong posiada swój własny, unikalny śmiech - "Shahahaha".

Arlong uważa ludzi za osoby gorsze, nie ma do nich szacunku i jest dla nich bardzo okrutny. Jego pragnieniem jest oddzielenie swojej rasy od nich i na każdym kroku pokazuje do nich pogardę. Wydaje się, że preferuje kontrolowanie ludzi przez pieniądze i interesy, jak to było z Nami i Nezumim.

Przez jego miłość do pieniędzy i ideologii, która twierdzi, że to pieniądze kręcą światem, jest znany jako bardzo tani - i przez to Hyouzou nie chciał przyłączyć się do załogi, gdyż Arlong nie zgodził się rekompensować służby. Piło-nosy wydaje się być nieustraszonym, a jego siła Ryboluda utrzymała go w przekonaniu, że on i jego kompani są niezwyciężeni. Po tym, jak Nezumi powiedział Arlongowi, że jako jeden z kapitanów z Marynarki nie może się zatrzymać w Arlong Park z powodu strachu przed zauważeniem, Arlong zaprosił go do posiłku i zaproponował, że zabije każdego, kto ośmieli się go zgłosić.

Ma oko do wykorzystywania talentów, które może użyć do spełnienia swoich ambicji i jest genialnym planistą. Spędził osiem lat używając Nami i jej map do planowania podboi na East Blue. Niemniej jednak, każdą obietnicę dotyczącą pieniędzy dotrzymuje. Najlepszym przykładem jest, gdy jego załoga ponaglała go do zatrzymania Nami w załodze, nawet, jeśli przyniesie umówione 100,000,000 beri. Jednakże, mimo, iż Arlong nie może złamać dotrzymanej obietnicy, nie ma skrupułów, by wykorzystać luki w interesie na jego korzyść. Gdy dowiaduje się, że Nami uzbierała wyznaczoną kwotę, posyła żołnierzy marynarki, aby odnaleźli pieniądze, przez co Nami musiałaby pozostać w jego służbie dłużej.

Stosunkowo łatwo popada w gniew - gdy zostaje zaatakowany przez Usoppa prawie wpada w szał i zostaje odciągnięty przez załogę do bazy, bo w takim stanie zniszczyłby całe miasto. Podczas walki z Luffym, stała wola walki chłopaka doprowadziło Arlonga do głębokiego gniewu. Spodziewał się, że zabije Luffy'ego szybko, ale jego szał uczynił go lekkomyślnym i nadał mu niszczycielską siłę.

Miał wysoki temperament od samej młodości, jednakże nie zawsze bywał brutalny. Jednakże później udowodnił, że jego arogancja wzrosła do takiego stopnia, że nie odczuwał żadnej sympatii do ludzi. Śmierć Tiger'a sprawiła, jego nienawiść pogłębiała się jeszcze bardziej. Nie potrafił zrozumieć przyczyn działań Fisher Tigera, co w rezultacie sprawiło, że gdy Arlong i jego załoga dopuścili się morderstwa, ludzie zaczęli spoglądać na niego jak na potwora. Był znienawidzony za postępowanie swoje i swoich towarzyszy. Ostatecznie zniewolił ludzi tak, jak niegdyś ludzie zniewolili ryboludzi.

Pomimo jego ekstremalnych idei, ukazywał wysoki poziom braterstwa z jego załogą, a czasem nawet w stosunku do Nami, pomimo przepaści dzielących ich gatunki. Można powiedzieć, że Arlong opiekował się swoimi podwładnymi, jednakże zdradził Nami, aby nie stracić jej talentu do rysowania map. Poza tym, podczas walki z Luffym stwierdził, że Nami nie ma wyjścia i zawsze będzie jedną z nich, jednocześnie nie okazując jej żadnego szacunku a będąc gotowym stanąć do walki, aby utrzymać ją w załodze. Gdy ludzie obrażali załogę Arlonga, ten zawsze reagował na zniewagę. Wtedy ze względu na obawy oficerów załogi podejmowano próby zachowania nerwów Arlonga pod kontrolą. Gdy słabsi członkowie jego grupy zostali ranni, Piło-nosy szukał zemsty na tych, którzy popełnili ten czyn. Troszczył się o nich do tego stopnia, że gdy Luffy użył jednego z załogantów jako żywej tarczy, stał się bardzo zły.

Ironicznie, Arlong jest też hipokrytą - oskarżył Koalę o bycie uprzedzoną do gatunku Ryboludzi, a sam patrzył na ludzi z góry i głosił wyższość Ryboludzi, gdyż zwykli ludzie nie umieją oddychać pod wodą. Jednakże pomimo swojej nienawiść do człowieczeństwa, według Hatchana, Arlong nigdy nie mógłby zaszkodzić bezpośrednio Ryboludziom bez względu na sytuację.

Jak wiele innych postaci, posiada swój unikalny śmiech - "Shahahaha".

Relacje

Historia

Arlong pochodzi z Wyspy Ryboludzi. W młodości został porzucony przez ojca. Mieszkał w Dystrykcie Ryboludzi. Rybolud dorastał w dystrykcie razem z Jinbe, Macro i Fisher Tigerem. W wieku 25 lat uformował własną załogę. Mieszkając pod wodą, wpajał młodym nienawiść do ludzi, w tym Hody'emu.

Gdy Fisher Tiger powrócił na Wyspę Ryboludzi, był wrogiem Światowego Rządu. Zaatakował Mariejois i uwolnił wielu więźniów Tenryuubito. Przyjął do swojej załogi Arlonga i jego ludzi, a także Jinbei'a.

Fabuła

Saga East Blue

Akt Arlong Park

Saga Nowy Świat

Akt Wyspa Ryboludzi

Umiejętności

Rekinie szczęki
Arlong i miecz Kiribachi.

Nadludzka siła: Arlong posiadał nadludzką, wręcz bezmierną siłę.

Szczęki rekina: Jego zęby odrastały dzięki czemu mógł je wyjmować i używać w walce.

Szermiercze umiejętności: Całkiem sprawnie posługiwał się ciężkim mieczem o ostrzu przypominającym szereg zębów.

Walki

Ciekawostki

  • W piątym rankingu popularności zajął 92 miejsce.

Nawigacja

Więcej z Fandomu

Losowa wiki