FANDOM

175px-Luffychibi.png

Archipelag Sabaody to miejsce znajdujące się przy końcu Paradise, niedaleko Red Line. Mimo, że jest to nazywane archipelagiem, są to wielkie korzenie drzew, z których każde służy jako "wyspa". Ponieważ Sabaody jest zbiorem drzew, a nie wyspą nie ma magnetyzmu i nie znajduje go Log Pose. Mają tu miejsce akty Archipelag Sabaody i Powrót do Sabaody.

Geografia

Archipelag Sabaody jest w rzeczywistości ogromnym lasem namorzynowym na środku oceanu, na który składa się 79 drzew znanych jako namorzyny Yarukiman. Nazwa jest japońską grą słów z "Yaru Ki Manman", co oznacza napompowany lub zmotywowany.

Drzewa namorzynowe Yarukiman są największymi namorzynami na świecie i są wystarczająco silne, by wyrastać z dna oceanu aż na powierzchnię. Nie toną w oceanie po przejściu wysokiej fali jak inne namorzyny, a ich kora jest w dotyku podobna do trzciny cukrowej. Każde drzewo nazwane jest gajem i służy jako wyspa, na której mieszkają ludzie. Ludzie mogą podróżować do innych gajów przez liczne mosty łączące korzenie.

Map of Sabaody Archipelago

Siedemdziesiąt dziewięć drzew jest podzielonych na różne strefy oznakowane numeracją:

  • 1-29: Strefa bezprawia, gdzie piraci i łowcy nagród wszczynają burdy
  • 30-39: Park Sabaody, park rozrywkowy z atrakcjami opartymi na bańkach
  • 40-49: Strefa turystyczna wypełniona sklepami i wystawami pamiątek
  • 50-59: Strefa do cumowania statków
  • 60-69: Miejscowa baza Marynarki
  • 70-79: Strefa hotelowa

Miejsca

Kultura

Technologia

Nawigacja