FANDOM

175px-Luffychibi.png

Archipelag Sabaody to ostatnia wyspa Paradise, znajdująca się w pobliżu Red Line. Pomimo tego, że jest nazywana archipelagiem, to w rzeczywistości jest ogromnym lasem namorzynowym, który wyrasta ze środka oceanu, a każde drzewo służy jako oddzielna "wyspa", na której mieszkają ludzie. Ponieważ jest to grupa drzew, a nie wyspa, jak pozostałe na Grand Line, to nie posiada pola magnetycznego, które przyciąga Log Pose.

Z powodu małej odległości do Red Line, końca pierwszej Grand Line i Nowego Świata, odwiedzany jest przez wielu podróżników, którzy zmierzają do Nowego Świata. Mentalność tutejszych ludzi kontrastuje z unikatowym środowiskiem. Jest to ogromne centrum biznesowe, w którym Światowa Szlachta kupuje swoich niewolników. Jedną z bardziej znanych grup łowców niewolników byli Jeźdźcy Latających Ryb, których siedziba znajduje się kilka kilometrów na wschód od tego obszaru.

Po wojnie na Marineford, Marshall D. Teach wysłał na Archipelag Sabaody ogromną falę z pomocą swoich nowych mocy powodujących trzęsienia ziemi. Na wyspie wybuchła wtedy panika.

Jakiś czas po rezygnacji Sengoku i promocji Sakazukiego, Kwatera Główna Marynarki została przeniesiona w miejsce bazy G-1 w Nowym Świecie, przez co na Archipelagu Sabaody zapanowało jeszcze większe bezprawie.

Geografia

Archipelag Sabaody jest w rzeczywistości ogromnym lasem namorzynowym na środku oceanu, na który składa się 79 drzew znanych jako namorzyny Yarukiman. Nazwa jest japońską grą słów z "Yaru Ki Manman", co oznacza napompowany lub zmotywowany.

Drzewa Yarukiman są największymi namorzynami na świecie i są wystarczająco silne, by wyrastać z dna oceanu aż na powierzchnię. Nie toną w oceanie po przejściu wysokiej fali jak inne namorzyny, a ich kora jest w dotyku podobna do trzciny cukrowej. Każde drzewo nazwane jest gajem i służy jako wyspa, na której mieszkają ludzie. Ludzie mogą podróżować do innych gajów przez liczne mosty łączące korzenie. Żywica drzew ma specyficzne "bąblowe" właściwości.

Map of Sabaody Archipelago

Mapa Archipelagu Sabaody.

Siedemdziesiąt dziewięć drzew jest podzielonych na różne strefy oznakowane numeracją:

  • 1-29: Strefa bezprawia, gdzie piraci i łowcy nagród wszczynają burdy
  • 30-39: Park Sabaody, park rozrywkowy z atrakcjami opartymi na bańkach
  • 40-49: Strefa turystyczna wypełniona sklepami i wystawami pamiątek
  • 50-59: Strefa do cumowania statków
  • 60-69: Miejscowa baza Marynarki
  • 70-79: Strefa hotelowa

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Archipelag Sabaody
Disco Silvers Rayleigh Kairiken Minoruba
Peterman Shakuyaku Antonio Marie
Judy Reuder Humphrey

Kultura

Technologia

Nawigacja