FANDOM

Archeolog jest szczególnym rodzajem historyka, który odnajduje i bada starożytne ruiny. Archeolodzy są zainteresowani kulturą zaginionych cywilizacji.

Rola i obowiązki 

Archeolodzy podróżują i prowadzą wykopaliska aby odkryć zagubione pod ziemią przedmioty, budynki i szczątki. Archeolodzy odkrywają wiele informacji o ludziach i kulturze odczytując starożytne pisma i badając styl architektoniczny budynków.

Archeolodzy nie są niezbędni w pirackiej załodze; bardzo mało załogi posiada takiego w załodze. Jednak są oni niezwykle pomocni podczas poszukiwań skarbów. Na przykład Robin ustaliła gdzie jest "Złote Miasto" w jeden dzień, co Enel'owi zajęło dużo czasu.

Pusty Wiek

Światowemu Rządowi nie przeszkadzają archeologowie. Jednak ci którzy próbują badać to co się działo podczas Pustego Wieku lub odczytywać Poneglyphy, ryzykują karą w więzieniu lub śmiercią, a jeśli nie uda się go pochwycić to otrzymują bardzo wysoką nagrodę.

Ohara szczyciła się najsłynniejszymi archeologami na świecie, a ich Drzewo Wiedzy przetrzymuje historię krajów z całego świata. Została ona ostatecznie zniszczona, gdy światowy rząd odkrył, że były tam przeprowadzane badania na temat zakazanej historii. Wszyscy archeolodzy zostali zabici z wyjątkiem Nico Robin za którą została wystawiona nagroda.

Demony Ohary

Demony Ohary (オハラの悪魔達 Ohara no Akuma-tachi) to określenie dla grupy naukowców i archeologów, którzy mieszkali na wyspie Ohara na West Blue. Klan Ohara poświęcił się badaniu przeszłości, światowy rząd był zaniepokojony, ale tolerował ich tak długo, jak nie prowadzili badań o pustym wieku i Poneglyphach. Zostali nazwani przez rząd "Demonami" gdyż ośmielili się badać historię pustego wieku, która jest zdolna do zniszczenia świata.

Znani Archeolodzy

[v · e · ?]
Archeolodzy
Demony z Ohary
Nico Robin Clover (martwy) Nico Olvia (martwa) Rint (martwa) Zadie (martwy)
Roche (martwy) Busshiri (martwy) Hack (martwy) Hocha (martwa) Gram (martwy)
Inni
Niphtal (niekanoniczny)

Nawigacja