FANDOM

175px-Luffychibi.png

Cuk-Cukierkowoc to niekanoniczny Diabelski Owoc typu Logia pozwalający władającemu na tworzenie, kontrolę i przemianę w słodki syrop. Został zjedzony przez głównego antagonistę czwartego filmu, Gasparde'a.

Moce i słabe strony

Jako owoc typu Logia, Ame Ame no Mi pozwala użytkownikowi na wytwarzanie oraz przemianę w syrop. Dzięki temu władający jest niewrażliwy na zwykłe ataki niewzmocnione Haki. Jednak tak jak w przypadku Pias-Piaskowocu istnieje materiał, dzięki któremu można dotknąć użytkownika. W tym przypadku jest to mąka. Oprócz tego użytkownik posiada wszystkie słabości związane że zjedzeniem Diabelskich Owoców, a więc nie może pływać w wodzie oraz w przypadku kontaktu z Kairoseki, osłabnie.

Zastosowanie

Gasparde używa swojej mocy głównie w celach defensywnych oraz do zamiany ręki na kształt ostrego sopla.

Ciekawostki

  • Ame posiada również drugie znaczenie: deszcz. Oba rzeczowniki mają taką samą pisownię w kanji. Jednak "ame" (descz) akcentuje się A-me, natomiast syrop: a-ME. Ponadto oba słowa różnią się pisownią w kataganie - deszcz: "雨", a syrop: "飴".
  • Pomimo, że użytkownicy Logii nie mogą kontrolować swoich części jeśli są w innym stanie skupienia, Gasparde wydaje się być zdolnym do posiadania kontrola nad syropem, będąc w stałym stanie skupienia. Może to być spowodowane faktem, że syrop twardnieje z czasem.

Nawigacja