FANDOM

Alvidakapitan załogi Alvidy i pierwszy antagonista, którego spotkał Luffy w bieżącej linii czasu (w mandze pierwszym antagonistą był Higuma). Z powodu swoich działań, może zostać uznana za pobocznego antagonistę aktu o Logue Town.

Jest jednym z dwóch kapitanów sojuszu Buggy'ego i Alvidy. Była kapitanem obydwu załóg, gdy Buggy był więziony w Impel Down, a także podczas wojny na Marineford. Po połączeniu sił z Buggym (który stał się przy okazji Królewskim Wojownikiem Mórz), jego armią uciekinierów z Impel Down i Galdino, jej sojusz przemienił się w organizację działającą w Podziemiu jako Dostawy Buggyego.

Wygląd

Początkowo, Alvida była bardzo otyłą i potężną kobietą z piegami na policzkach. Miała czarne, falujące włosy i nosiła różową koszulę w kratę, pod nią czerwoną apaszkę, a na koszuli niebieski płaszcz kapitański. Wokół pasa miała fioletową przepaskę, a przez nią przewieszony pistolet skałkowy. Nosiła białką czapkę kowbojską z czerwonym pióropuszem, szare spodnie i czarne buty z klamrami.

Po zjedzeniu Gład-Gładkowocu, wygląd Alvidy zmienił się całkowicie. Owoc nadał jej ciału niezwykłą śliskość. Poza kowbojskim kapeluszem, Alvida wcale nie przypomina swojej poprzedniej postaci.

Jest szczupła, hojnie obdarzona przez diabelski owoc i ma ciemno-zielone oczy. Wciąż ma czarne włosy i kowbojski kapelusz, jednak teraz nosi białe bikini, na szyi ma złoty naszyjnik a na nogach spodnie za kolana w białe i czerwone pionowe paski. Na plecy ma zarzuconą różową pelerynę w serca.

Galeria

Osobowość

Kto jest najpiękniejszy na tych wodach?!

—Wielokrotnie zadawane przez Alvidę pytanie.

Uważa się za najpiękniejszą kobietę na świecie, a gdy ktoś twierdzi inaczej, z pewnością może liczyć na spotkanie z jej maczugą. Nie znosi hałasu ani poświęcania się dla ratowania kompana w obliczu przytłaczających sił wroga. Jest arogancka i groźna dla mężczyzn, zwłaszcza wobec swoich podwładnych i nie waha się ingerować w sprawy które idą nie po jej myśli. Kiedy zostanie przypadkowo popchnięta, staje się dla "winowajcy" okrutna ponad wszystko.

Zmusiła Coby'ego do bycia majtkiem na jej pokładzie po tym, jak chłopiec pomyłkowo wszedł na jej pokład podczas wyprawy na łowienie ryb. Nienawidząc brudu i lenistwa, zmusza całą załogę do nieustannego czyszczenia całego pokładu. Jeżeli znajdzie choć pyłek kurzu, każe czyścić pokład od nowa, a winnego za "brud" czeka nagroda w postaci uderzenia jej maczugą. Zanim zjadła Diabelski Owoc, ludzie mawiali że jest najpiękniejszą kobietą na świecie tylko po to, by uniknąć ciosu jej broni. Teraz piękno, które zyskała czyni ją poważną konkurentką dla Boa Hancock i Shirahoshi.

Relacje

Sojusznicy

Załoga Buggy'ego

Początkowo Alvida podróżowała z Buggym z powodu ich wspólnego wroga, jakim jest Monkey D. Luffy. Nie tolerowała jednak głośnego zachowania Buggy'ego i jego załogi i nieustannie ich uciszała. Alvida porzuciła Buggy'ego, gdy ten został złapany.

Po stracie kapitana załoga Buggy'ego przeszła pod władanie Alvidy, lecz ta nie miała problemu z tym, by oddać Buggy'emu należne mu stanowisko po ucieczce z Impel Down.

Po tym, jak Buggy został Królewskim Wojownikiem Mórz, Alvida została członkiem jego organizacji.

Wrogowie

Monkey D. Luffy

Ponieważ Luffy był pierwszym mężczyzną, który ją pokonał, Alvida zaczęła się nim interesować. W przeciwieństwie do zauroczenia Boa Hancock, Alvida czuje wobec Luffy'ego podziw. Pokazała lekkie zniesmaczenie, gdy Buggy próbował zabić Luffy'ego.

Coby

Coby jest największym wrogiem Alvidy, która zmuszała go do wieloletniej niewolniczej pracy. Chłopiec dołączył do Marynarki, by łapać właśnie takich piratów jak ona.

Historia

Gdy Coby przypadkowo wszedł na jej łódkę, Alvida zmusiła go do zostania jej nawigatorem i majtkiem.

Fabuła

Saga East Blue

Akt Romance Dawn

Luffy Fights Alvida

Alvida walczy z Luffym.

Podczas sprawdzania czystości swojego statku, Alvida znalazła kurz na relingach, za co ukarała swoich podwładnych. Jej załoga przypadkowo uratowała Luffy'ego od utonięcia. Alvida, słysząc ziewnięcie Słomkowego po odbytej drzemce, zaatakowała go, myśląc, że któryś z jej załogantów odpoczywa. Jej podwładni zaczęli się bronić, mówiąc, że to człowiek, którego przyprowadził Coby ziewnął. Alvida zaczęła się zastanawiać, czy Luffy to nie słynny Zoro, który przybył po nagrodę za jej głowę.

Po usłyszeniu, że Coby chce dołączyć do Marynarki i ją aresztować, Alvida zniszczyła jego łódź. Zapytała majtka, kto jest najpiękniejszą kobietą na morzach, lecz zanim ten odpowiedział, Luffy ją obraził. Zmotywowany przez Luffy'ego Coby obraził Alvidę, czym sprowokował ją do ataku. Luffy obronił Coby'ego głową, nie doznając żadnych obrażeń, dzięki swojemu gumowemu ciału, co spowodowało zaskoczenie u Alvidy i Coby'ego. Słomkowy uderzył panią kapitan Gum-Gumowym Pistoletem, pokonując ją.

Przygody Buggy'ego i spółki

Po porażce Alvida opuściła swoją załogę i rozpoczęła poszukiwania Luffy'ego. Podczas swojej podróży zjadła Gład-Gładkowoc, Diabelski Owoc dający niezwykle gładkie ciało i szczupłą sylwetkę.

Spotkała też skurczonego i poranionego Buggy'ego, którego uratowała przed wielkim krabem i sprzymierzyła się z nim, by odnaleźć Luffy'ego. Współpracowała z załogą Buggy'ego, by pokonać plemię niedźwiedziołapych, które próbowało zjeść popleczników Klauna i pomogła Buggy'emu znaleźć jego części ciała związane przez Nami.

Akt Logue Town

Alvida even women love her

Mieszkańcy Logue Town zakochują się w pięknie Alvidy.

Po zjawieniu się w Logue Town zobaczyła Luffy'ego, który oglądał platformę egzekucyjną, na której zabito Gol D. Rogera. Pomogła Buggy'emu w nieudanej egzekucji Słomkowego, choć, jak sama twierdzi, zakochała się w nim, bo jest pierwszym mężczyzną, który ją uderzył.

Razem z Cabajim oglądała egzekucję Luffy'ego i była lekko poirytowana faktem, że nie próbował uciec. Była zaskoczona błyskawicą, która uratowała Słomkowego i razem z Buggym zaczęła ponownie go ścigać, po czym została złapana przez Smokera w sieć z Kamienia Morskiej Strażnicy. Udało jej się uciec i razem z Klaunem zdecydowała się wypłynąć na Grand Line, by znaleźć Luffy'ego.

Saga Podniebna Wyspa

Akt Jaya

Alvida Complains

Alvida skarży się na hałas załogi i fakt, że nie wie, gdzie jest Luffy.

Alvida zdecydowała się na stałe dołączyć do załogi Buggy'ego. Gdy Buggy wyruszył, by znaleźć jaskinię ze skarbem kapitana Johna, Alvida została na statku Big Top, na którym świętowała załoga Klauna. Skarżyła się na hałas wydawany przez załogę i na fakt, że nie wie, gdzie jest Luffy. Nagle zjawił się Portgas D. Ace i dobrał się do zapasów żywieniowych do załogi. Buggy po zobaczeniu znaku na plecach Płomiennej Pięści ugościł go i wyjaśnił, że nie należy zadzierać z załogą Białobrodego. Alvida była zaskoczona wiedza pirata o legendarnym Edward Newgacie.

Saga Wojna Szczytów

Akt Amazon Lily

Jakiś czas później Buggy znalazł kolejną jaskinię, w której mógł być skarb kapitana Johna, lecz okazała się ona bazą Marynarki. Pirat został schwytany i zabrany do Impel Down, a Alvida przejęła funkcję kapitana.

Akt Impel Down

Po kupieniu Eternal Pose'a sojusz Buggy'ego i Alvidy popłynął na Calm Belt w pobliżu Impel Down. Został zauważony przez Wiceadmirała Momongę, lecz ten nie zaprzątał sobie głowy pirackim statkiem, gdyż nie rozpoznał Jolly Rogera, a sam miał ważniejsze sprawy do załatwienia.

Załoga Buggy'ego wpłynęła w zasięg wzroku Króla Mórz i zaczęła błagać Alvidę, by ta pomogła im uratować kapitana. Kamraci chcieli w końcu odnaleźć skarb kapitana Johna, lecz pani kapitan zagroziła, że jeśli chcą ratować Buggy'ego, muszą wziąć łódź ratunkowa, gdyż ona sama zabiera im statek. Udało jej się przekonać piratów, że ratowanie Buggy'ego skończyłoby się fiaskiem. Korsarze przeprosili swojego uwięzionego kapitana i odpłynęli. Nie wiadomo, czy zaakceptowali Alvidę jako kapitana, lecz posłusznie wykonywali jej rozkazy.

Po wojnie

Po wojnie na Marineford sojusz Buggy'ego i Alvidy spotkał się z Buggym na nieznanej wyspie na Grand Line. Załoga Buggy'ego chwaliła się, mówiąc, że nigdy nie przestała wierzyć w swojego kapitana. Fakt ten wyśmiała Alvida, wypominając, że załoga porzuciła go, gdy ten został uwięziony w Impel Down. Buggy pokazał Alvidzie bransoletę wskazującą skarb kapitana Johna, co ją zaskoczyło.

Po przeskoku

Po tym, jak Buggy został Królewskim Wojownikiem Mórz, Alvida stała się członkiem jego organizacji. Nie wiadomo, jak układało jej się z Galdino i resztą więźniów uwolnionych z Impel Down.

Saga Piracki Sojusz

= Akt Zou

Buggy Showing Off as His Crew Feasts

Organizacja Buggy'ego świętuje porażkę Doflamingo.

Po obaleniu Doflamingo, Alvida świętowała razem z Mojim, Ritchiem, Cabajim i Galdino w bazie organizacji Buggy'ego na wyspie Karai Bari. Porażka Królewskiego Wojownika Mórz miała pozytywny wpływ na interesy organizacji. Niestety, Moji wyjawił, że Hajrudin i jego załoga opuścili Buggy'ego, by dołączyć do Słomkowych, co bardzo rozzłościło członków sojuszu.

Umiejętności i moce

Alvida nie jest zbyt silnym wojownikiem. Została z łatwością pokonana przez Luffy'ego, nie zadając mu żadnych obrażeń (kolce maczugi były ustawione pod takim kątem, że nie wbiły się w głowę Luffy'ego). Jest jednak w stanie dzierżyć ogromną maczugę, więc jej siła jest nieco większa niż u przeciętnego człowieka.

Diabelski Owoc

Główna strona: Gład-Gładkowoc
Sube Sube no Mi

Alvida używa mocy Gład-Gładkowocu, by przyśpieszyć swój ślizg z pomocą zjeżdżalni.

Alvida zjadła Gład-Gładkowoc, Diabelski Owoc typu Paramecia, dający jej niezwykle gładką skórę, z której ześlizgują się wszelkie ataki. Inną zaletą owocu jest szczupła sylwetka, która sprawia, że mężczyźni się w niej zakochują.

Może też ślizgać się na bosych stopach, dzięki czemu osiąga ogromną prędkość, jednak do użycia tej techniki potrzebna jest zjeżdżalnia. Pomimo szczuplejszej budowy, jej siła nie zmalała i wciąż jest w stanie dzierżyć swoją maczugę.

Bronie

Alvida's Iron Mace

Żelazna maczuga Alvidy, od której pochodzi jej przydomek.

Alvida dzierży nabijaną kolcami żelazną maczugę. Pomimo swojej wątłej budowy po zjedzeniu owocu, potrafi dobrze nią władać.

Przed jej przemianą moc jej maczugi była głównym powodem, dla którego jej załoga za nią podążała. Według jej załogantów jest w stanie zabić człowieka jednym ciosem. Alvida użyła swojej maczugi jako boomerangu, gdy zdenerwowała się na Heppoko, Peppoko i Poppoko.

Alvida posiada też pistolet skałkowy.

Główne walki

Ciekawostki

  • Jej imię pochodzi od prawdziwej osoby, Awildy, która udawała mężczyznę, by dowodzić swoją załogą, a później została królową Danii. Wielu historyków twierdzi jednak, że Awilda mogła nigdy nie istnieć.
  • Jest pierwszą kobietą w serii, która włada Diabelskim Owocem.
  • Według Ody Alvida nie miała na swoim statku lustra.
  • Grupa krwi Alvidy to S.
  • Ulubionym jedzeniem Alvidy są jagody, ponieważ są dobre na cerę.

Nawigacja