FANDOM

175px-Luffychibi.png

Alabasta to pustynne królestwo w Paradise. Była to czwarta wyspa odwiedzona przez załogę Słomkowego Kapelusza na Grand Line, a tutejsze wydarzenia poskutkowały wzrostem nagrody Luffy'ego do Bsymbol100,000,000 i wyznaczeniem pierwszej nagrody za Zoro w wysokości Bsymbol60,000,000. Znajduje się tam poneglyph, który opisuje lokalizację Plutona. Kraj jest jednym z dwudziestu państw założycielskich Globalnego Rządu.

Główne informacje

Alabasta to kraj z długą historią. Ulokowana jest na Sandy Island (サンディ島(アイランド) Sandi Airando), w połowie drogi przez pierwszą część Grand Line. Sandy Island jest letnią wyspą. Prawdopodobnie jest to największa wyspa odwiedzona przez Słomkowych, gdyż zawiera liczne miasta i wsie, a także ogromną rzekę.

Informacje o królestwie

Miejsca

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Mieszkańcy Alabasty
Nefeltari Cobra Nefeltari Vivi Igaram Chaka Pell
Terracotta Maidy Kohza Farafra Erik
Kebi Okame Natto Kappa Ultraking
Koala Mercenaries Scissors Toto Aswa Ho
Potsun Yoshimoto Banchi
Martwi
Titi Hyota Brahm Arrow Barrel
Niekanoniczni
Kamonegi Camus Scorpion Dip Chip
Popo

Ciekawostki

  • W 113. rozdziale Oda wyjawił oficjalną angielską nazwę Alabasty. Brzmi ona Alabasta. Jednak na mapie w 19. tomie jej nazwa zapisana była jako Arabasta.
  • Wiele rzeczy dotyczące Alabasty (tj. geografia, architektura i kultura) są odniesieniami do starożytnego Egiptu i współczesnego Bliskiego Wschodu.
  • Nazwa może pochodzić od alabastru, minerału zwykle występującego w starożytnych egipskich artefaktach.

Nawigacja