FANDOM

175px-Luffychibi.png

Alabasta to pustynne królestwo w Paradise. Była to czwarta wyspa odwiedzona przez załogę Słomkowego Kapelusza na Grand Line, a tutejsze wydarzenia poskutkowały wzrostem nagrody Luffy'ego do Bsymbol100,000,000 i wyznaczeniem pierwszej nagrody za Zoro w wysokości Bsymbol60,000,000. Znajduje się tam poneglyph, który opisuje lokalizację Plutona. Kraj jest jednym z dwudziestu państw założycielskich Globalnego Rządu.

Główne informacje

Alabasta to kraj z długą historią. Ulokowana jest na Wyspie Sandy (サンディ島(アイランド) Sandi Airando), w połowie drogi przez pierwszą część Grand Line. Wyspa Sandy jest letnią wyspą. Prawdopodobnie jest to największa wyspa odwiedzona przez Słomkowych, gdyż zawiera liczne miasta i wsie, a także ogromną rzekę.

Informacje o królestwie

Miejsca

Mieszkańcy

[v · e · ?]
Alabasta
Nefertari Cobra Nefertari Vivi Titi (martwa)
Strażnicy królewscy i urzędnicy
Igaram Chaka Pell Terracotta Maidy
Kohza Hyouta (martwy) Brahm (martwy) Arrow (martwy) Barrel (martwy)
Carue Stomp Ivan X Cowboy Bourbon Jr.
Kentauros Hikoichi Rzęsa
Inni mieszkańcy
Farafra Erik Kebi Okame Natto
Kappa Ultraking Najemnicy Koala Nożyce Toto
Aswa Hou Potsuun Yoshimoto Banchi
Crocodile (dawniej) Paula (dawniej) Kamonegi (niekanoniczny) Camu (niekanoniczny)
Badland (niekanoniczne)
Scorpion Dip Chip Popo
Barbarossa Rasa Zaba

Ciekawostki

  • W 113. rozdziale Oda wyjawił oficjalną angielską nazwę Alabasty. Brzmi ona Alabasta. Jednak na mapie w 19. tomie jej nazwa zapisana była jako Arabasta.
  • Wiele rzeczy dotyczące Alabasty (tj. geografia, architektura i kultura) są odniesieniami do starożytnego Egiptu i współczesnego Bliskiego Wschodu.
  • Nazwa może pochodzić od alabastru, minerału zwykle występującego w starożytnych egipskich artefaktach.

Nawigacja