FANDOM

Akt Wioska Syrup, czasami nazywany Akt Kapitan Kuro jest trzecim aktem Sagi East Blue. Opowiada o trzech piratach - Monkey D. Luffy, Nami, Roronoa Zoro, którzy przybyli do Wioski Syrup w poszukiwaniu statku. Poznają tam Usopp'a - młodego mieszkańca wsi znanego jako największy kłamca. Po poznaniu historii młodzieńca i przyczyny jego kłamstw, postanawiają pomóc mu w pokonaniu Kapitana Kuro i ocalenia jego przyjaciółki Kayi.

Fabuła

Człowiek w skrzyni

Gaimonfff.jpg

Gaimon i jego zwierzęta

W pierwszej części tego aktu Słomianym Kapeluszom przyjdzie znaleźć się na tajemniczej wyspie pełnej dziwnych zwierząt. Po przejściu przez tzw. "test" Luffy, Zoro i Nami spotykają Gaimona - człowieka żyjącego w skrzyni, który został porzucony przez swoją załogę. Luffy zaprzyjaźnia się z Gaimonem i obiecuje pomóc mu w zniesieniu skarbu ze szczytu skały. Luffy po dotarciu na górę odmawia zniesienia skrzyń na dół. Gaimon po zastanowieniu się dochodzi do wniosku, że to czego obawiał się jest prawdą - skrzynie są puste. Luffy widząc jego rozczarowanie oferuje mu, żeby ten odpłynął z nimi z wyspy. On odmawia i stwierdza, że jego skarbem są zwierzęta, które żyją na tej wyspie, a on sam musi je ochraniać. Słomiani żegnają się z Gaimonem i odpływają w dalszą podróż.

Kłamca i oszust

Słomiani przypływają do Wioski Syrup, gdzie spotykają Usopp'a. Ten bawi się w kapitana załogi Piratów Usopp'a, która składa się z trzech młodych mieszkańców wioski - Tamanegi, Ninjin, Piiman. Grupa ta nie powodowała szkód w mieście, ale często irytowała mieszkańców dając fałszywe nowiny o atakach piratów.

Kayaa.jpg

Kaya

Zamożny przyjaciel Usopp'a - Kaya z powodu swojej choroby nie może wychodzić z łóżka, ale opiekują się nią dwaj lokaje - Merry i Kurahadol. Ten drugi skrywa niebezpieczny sekret - w rzeczywistości jest kapitanem Kuro - przywódcą Piratów Czarnego kota. Chociaż wierzono, że został on zabity rok temu, to tak na prawdę egzekucje wykonano na podstawionym oszuście. Prawdziwy Kuro od tego czasu pracuje dla Kayi i zdobywa zaufanie mieszkańców Wioski Syrup, aby przejąć majątek zamożnej dziewczynki.

Słomiani Kapelusze zatrzymali się w Wiosce Syrup w celu poszukiwania statku. Usopp jest szczęśliwy , że przybywają prawdziwi piraci i wita ich twierdząc, że jest kapitanem ogromnej floty piratów. Podstęp się nie udał, a Luffy i reszta wchodzą do wioski. Następnie Słomiani zaprzyjaźniają się z Usopp'em kiedy Luffy odkrywa, że jest on synem Yasopp'a - jednego z Piratów Czerwonowłosego.

Plany Czarnego Kota

Nadeszła pora na długo oczekiwany plan Kuro. Spotyka się on ze swoim sojusznikiem - Jango, ale tożsamość i plan zostały przypadkowo podsłuchane przez Luffy'ego i Usopp'a. Jango hipnotyzuje Słomianego i ten zasypia. Następnie spada z klifu i uderza głowią o ziemie. Wszyscy biorą go za martwego, ale nie wiedzą, że przeżył dzięki swojej mocy Diabelskiego Owocu.

Kuro pozwala Usopp'owi uciec, bo wie, że nikt nie uwierzy w jego ostrzeżenia. Gdy próbuje ostrzec Kaye ona myśli, że ten próbuje ją porwać i Merry postrzela go. Słomiani decydują się pomóc Usopp'owi i przygotowują pułapkę na Piratów Kuro. Tej nocy Merry daje Kurahadol'owi okulary, które Kaya kupiła mu z okazji 3 lat służby. Kuro niszczy je i ujawnia swoje prawdziwe intencje, potem atakuje Merry'ego, aby nie mógł ostrzec Kayi. Statek i załoga Kuro przybędzie do wioski na następny dzień, ponieważ wiedzą, że nie będzie żadnego oporu.

Walka z Piratami Czarnego Kota

Słomiani na początku zastawili pułapkę w złym miejscu. Spowodowało to złe założenie Usopp'a, że piraci Kuro zaczną atak od miejsca, w którym się spotkali. W rzeczywistości, zaczęli atak od drugiej strony plaży. Skutkiem tego byłą na początku samotna walka Usopp'a i Nami z piratami, ponieważ Luffy zabłądził, a Zoro utknął w pułapce początkowo zastawionej na piratów Kuro.

Tuż przed tym jak oboje mieli zostać zabici, Luffy i Zoro przybyli walczyć z załogą Kuro. Jango hipnotyzuje załogę, aby stali się silniejsi, lecz przez przypadek hipnotyzuje też Luffy'ego, który staje się jeszcze silniejszy. Jango chce ponownie uśpić Luffy'ego, lecz gdy to robi, powoduje przypadkowe znokautowanie całej załogi przez statek, który Luffy trzymał, gdy zasnął. Tymczasem Kaya odnajduje rannego Merry'ego, który informuje ją o tożsamości Kurahadola. Kaya zdaje sobie sprawę, że Usopp nie kłamał i rusza go znaleźć.

Tymczasem Jango przywołuje obrońców statku, braci Nyaban - Buchi i Sham, którzy walczą z Zoro. Szermierz musi walczyć przeciwko braciom z jednym mieczem. Usopp chcąc pomóc Zoro atakuje jednego z braci, lecz ten przyjmuje cios na siebie i każe Usopp'owi trzymać się z dala od walki, bo mogłoby być to dla niego niebezpieczne. W końcu pojawia się Kuro zażenowany tym, że jego ludzie nie mogę sobie poradzić przeciwko bandzie dzieciaków. Daje braciom Nyaban pięć minut na wygranie walki inaczej sam zabije wszystkich.

Nami jest w stanie kopnąć miecze do Zoro, aby ten był w stanie ich pokonać. Jednak Buchi przetrwał, a Jango zahipnotyzował go tak, że jest teraz jeszcze trudniejszym przeciwnikiem dla Zoro. Nami próbuje ocucić Luffy'ego, ale Jango chce ją zatrzymać przy pomocy swoich Chakramów, lecz w ostatniej chwili Luffy wstaje i zasłania Nami, dostając Chakramem w twarz, lecz nie przynosi to żadnych skutków ze względu na jego gumowe ciało. Nagle przychodzi Kaya, która celuje w Kuro pistoletem i przypomina mu wszystkie chwile spędzone razem, lecz ten ponownie pokazuje, że zajmował się nią tylko dla pieniędzy, a Kaya w szoku upuszcza pistolet. Usopp próbuje bronić Kaye atakując Kuro, ale jest na niego z słaby. Nagle Kuro zostaje zaatakowany przez załogę Usopp'a.

Care.jpg

Kuro atakuje każdego na około

Usopp każe załodze wziąć Kaye i uciekać do lasu. Robią to, lecz Kuro wysyła po nich Jango. Zoro pokonuje Buchi'ego i pomaga Usopp'owi dostać się do lasu uratować załogę i Kaye biorąc go na plecy. Luffy zaczyna walczyć z Kuro. Jango dogania chłopców i łatwo ich obezwładnia. Jango grozi chłopcom Chakramem, w efekcie czego Kaya decyduje się podpisać dokument uprawniający Kuro do przejęcia jej spadku. Nagle Zoro i Usopp dobiegają do celu i ratują Kayę z chłopcami dzięki strzeleckim umiejętnościom Usopp'a.

W międzyczasie Kuro zaczyna używać swojej techniki Shakushi, która atakuje wszystko w zasięgu, nawet swoich własnych podwładnych. Ujawnia też, że miał w planach wybicie swojej załogi razem z Jango. Luffy zdenerwowany brakiem szacunku do swoich kompanów stwierdził, że Kuro porzucił podstawowe zasady pirata, więc także przestał nim być. Ostatecznie Luffy pokonuje Kuro za pomocą Gomu Gomu no Kane i zmusza Piratów Czarnego Kota do opuszczenia wioski.

Z Fałszywego do Prawdziwego Pirata

Usopp stwierdza, że wieści o prawdziwym ataku piratów mogłyby naruszyć spokój wioski i każe wszystkim zachować to w tajemnicy. Kaya i reszta się zgadzają. Przyjaciółka Usopp'a miała świadomość, że jej choroba była wywołana żalem wobec śmierci swoich rodziców, a teraz, gdy o wszystkim się dowiedziała nie będzie już chorować, postanowiła w ramach podziękowań dać Słomianym statek - Going Merry. Usopp również jest im wdzięczny i postanawia rozwiązać swoja "udawaną" piracką załogę i wyruszyć samemu na otwarte morze. Okazuje się jednak, że Luffy zaprasza go do swojej załogi, Usopp bez chwili wahania zgadza się. Piraci Słomianego Kapelusza odpływają, by kontynuować swoją przygodę na Grand Line.

Różnice między mangą a anime

  • W mandze Słomiani spotykają Gaimona na jego wyspie przed przybyciem do wioski Syrup. W anime spotykają go po tych wydarzeniach, więc jest z nimi już Usopp.
  • W mandze Usopp tylko rozmawia ze Słomianymi na plaży, a w anime rozmowa jest o wiele dłuższa, a nawet atakuje ich swoją procą.
  • W mandze pokój Kayi jest na pierwszym piętrze, w anime na drugim.
  • W mandze, gdy Jango rzucił Chakramem, ten udeżył Luffy'ego w tył głowy, natomiast w anime Luffy złapał go w usta i zniszczył.
  • W mandze, kiedy Tamenagi spotkał Kuro przy wiosce był w piżamie, a w anime był w swoich normalnych ciuchach.

Wkład w Fabułę

  • Akt ten wprowadza nowego członka słomianych - Usoppa, zdobywają też statek - Going Merry, którym będą pływać aż do aktu Enies Lobby.

Nawigacja

Akt Wioska Syrup
Saga East Blue
Rozdziały Mangi
22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32
33 34 35 36 37 38 39 40 41
Odcinki Anime
9 10 11 12 13 14 15 16 17 18

Więcej z Fandomu

Losowa wiki