Fandom

One Piece Wiki

Akt Romance Dawn

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze4 Udostępnij

Akt Romance Dawn, czasami nazywany Akt Kapitan Morgan jest pierwszym aktem Sagi East Blue. Składa się on z trzech historii. Pierwszą z nich jest opowieść o młodym chłopcu zwanym Monkey D. Luffy, który zdobywa moc Diabelskiego owocu i opowiada o jego motywacji, aby stać się piratem. Drugą historią jest jego spotkanie z chłopakiem o imieniu Coby i pomoc mu w wydostaniu się z pirackiego statku, którego kapitanem jest Alvida. W końcowej części aktu Luffy próbuje zwerbować Łowcę Piratów Roronoa Zoro do swojej załogi, lecz żeby to się stało, muszą najpierw pokonać jednego z oficerów Marynarki, którego imię brzmi Morgan.

Fabuła

Romance Dawn: Początek Przygody

Wszystko zaczyna się od wspomnienia o Królu Piratów, którego imię brzmiało Gol D. Roger. Podczas swojej egzekucji, zapytany o legendarny skarb One Piece odpowiada słowami: "Mój skarb? Mój One Piece? Znajdziecie go! Ukryłem go gdzieś na Grand Line". Słowa te wywołały "Wielką Erę Piratów", podczas której niezliczona ilość statków pirackich wyruszyła na morze w poszukiwaniu One Piece.

Gold roger.jpg

Gol D. Roger - Król Piratów

12 lat później, we wiosce położonej niedaleko morza, Luffy, którego wiek w tym czasie wynosił 7 lat, widoczny jest na statku, gdzie żeby udowodnić swoją wartość piratowi zwanemu Czerwonowłosy Shanks przecina sobie policzek, co jest przyczyną jego charakterystycznej blizny pod okiem. Następnie widzimy jak Luffy i załoga Czerwonowłosego bawią się w barze położonym we wiosce, w której załoga Shanksa stacjonuje już od roku. Luffy próbuje przekonać pirata, aby ten zabrał młodego chłopca ma morze, lecz ten nie zgadza się, ponieważ mogłoby by to być zbyt groźne dla Luffy'ego.

Shanks.jpg

Shanks w swoim słomianym kapeluszu

W pewnym momencie do baru wchodzą Górscy Bandyci, którzy chcąc kupić trochę Sake dowiadują się, że wszystko zostało wypite przez załogę Czerwonowłosego. Ten zaś oferuje przywódcy bandytów, Higumie, ostatnią butelkę Sake. Higuma, któremu tak mała ilość trunku nie wystarczy, rozbija butelkę Shanksowi na głowie i rzuca w jego stronę różnego rodzaju obelgi. Shanks nie zwracając uwagi na Higumę zaczyna sprzątać. Przyczynił się tym do jeszcze większej złości lidera bandytów, który rozbija większa ilość butelek. Po opuszczeniu baru przez Higumę i jego bandę, Shanks i jego towarzysze śmieją się z tego, co miało miejsce przed chwilą, choć Luffy, myśląc inaczej wpada w złość.

Nasz młody przyszły pirat, zdziwiony zachowaniem Shanksa i jego przyjaciół, zdenerwowany udaje się w kierunku wyjścia z lokalu. Gdy Czerwonowłosy chwyta rękę Luffy'ego w celu zatrzymania chłopaka, ta się rozciąga. Jeden z załogi Shanksa orientuje się, że ich skarb, Diabelski Owoc zniknął z pudełka. Shanks nie potrzebował dużo czasu aby zauważyć, że Luffy go zjadł i stracił możliwość pływania na całe życie!

Akuma-no-mi.png

Gomu Gomu no mi: Szatański owoc, który zjadł Luffy

Nazajutrz Luffy'emu zaczyna odpowiadać zdolność, którą posiadł po zjedzeniu owocu. Pokazuje on swoje nowe zdolności mieszkańcom Wioski Foosha. Burmistrz wioski wyraża swoje rozczarowanie pomysłem Luffy'ego, aby zostać piratem. Następnie Luffy odwiedza ponownie lokal należący do Makino i ponownie wyraża swoje rozczarowanie wcześniejszym zachowaniem Shanksa. Następnie Higuma i jego bandyci wchodzą do baru.

Potem widać już tylko Makino biegnącą do burmistrza, aby poprosić o pomoc, gdyż zdenerwowany Luffy rozzłościł bandytów, a ci pobili go. Po jakimś czasie Higuma chce skończyć z Luffym, a burmistrz przepraszając za poczynania chłopca oferuję pieniądze na przeprosiny, lecz herszt odmawia. Nagle pojawia się Shanks, który prosi Higumę, aby wypuscił Luffy'ego, lecz ten ubawiony prośbą Shanksa wysyła swoich ludzi, aby się go pozbyli. Nie wyszło to jednak tak, jak planowano i jeden z członków Piratów Czerwonowłosego łatwo uporał się z wrogami. Gdy Shanks ponawia swoją prośbę, rozzłoszczony Higuma rzuca bombę dymną i znika razem z chłopcem. Spanikowanego Shanksa uspokaja jego przyjaciel, który coś zauważa.

Shankmorzeluffyxd.jpg

Shanks ratuje Luffy'ego od pożarcia przez Króla Mórz

Higuma, który na łódce uciekł na morze, twierdzi, że jego ucieczka jest perfekcyjna, bo nikt się tego nie spodziewał. Następnie Higuma wrzuca Luffiego do morza, który po zjedzeniu Szatańskiego owocu nie jest w stanie pływać. Po chwili Higuma śmiejąc się z Luffy'ego nie zauważa króla mórz, który za jego plecami połyka go. Następnie potwór kieruje swój wzrok na topiącego się chłopca, lecz w porę przybywa Shanks, który groźnym wyrazem twarzy każe królowi mórz zostawić chłopca w spokoju. Czerwonowłosy stara się uspokoić Luffy'ego, który wskazuje na rękę Shanksa i mówi, że ta została odgryziona. Shanks mówi, że to tylko niewielka cena za ratunek chłopca.

Shankkapeluszluffy.jpg

Luffy otrzymuje najcenniejszy skarb Shanksa

Następnie widzimy jak załoga Czerwonowłosego szykuje się do odpłynięcia, a Luffy żegna swojego przyjaciela. Luffy nie prosi już o wstąpienie do załogi, zamierza sam zebrać silną załogę, której będzie kapitanem. Shanks kpi z chłopca, który rozzłoszczony wykrzykuje, że zostanie królem piratów. Po tych słowach Czerwonowłosy daje przyjacielowi swój Słomiany kapelusz i każe obiecać chłopcu, że kiedy się spotkają, nakrycie głowy wróci do właściciela. Później załoga odpływa.

Dziesięć lat później, Luffy, w wieku 17 lat, kiedy jest już dojrzałym chłopcem decyduje się na opuszczenie wioski i zostanie piratem. Gdy wypływa spotyka ponownie króla mórz, lecz jest już na tyle silny, że pokonuje bestię. Luffy twierdzi, że zostanie królem piratów.

Pierwsza podróż

Następnie widzimy Luffy'ego dryfującego w beczce po morzu. Został zauważony przez pewien statek piracki i pomylony z beczką sake wylądował na pokładzie. Kiedy załoga próbuje otworzyć beczkę przychodzi ich kapitan - Alvida i myśląc, że piją za jej plecami denerwuje się, lecz załoga zrzuca winę na młodego kabinowego o imieniu Coby.

Cobyy.jpg

Coby

Akcja zostaje przeniesiona do pomieszczenia, w którym piraci Alvidy chcą otworzyć beczkę, a Luffy siedzący w środku pomaga im w tym, lecz nie zauważa nawet, że jednocześnie powalił ich swoim uderzeniem. Zdenerwowani piraci chcą zaatakować Luffy'ego, lecz ten radzi sobie z nimi bez problemu i zaprzyjaźnia się z chłopcem o imieniu Coby. Dowiaduje się, że Coby znalazł się na statku przez przypadek, podczas połowu został zabrany, a tak na prawdę jego marzeniem jest stać się wielkim Marynarzem, ale sądzi, że ten cel nie jest w jego zasięgu. Luffy pociesza Coby'ego i mówi mu, że nie warto rezygnować ze swojego marzenia nawet jak próbując je zrealizować miałby umrzeć. Coby zaczyna widzieć w Słomianym chłopcu inspirację. Nagle zjawia się Alvida i każe Coby'emu powiedzieć, kto jest najpiękniejszą kobietą na świecie. Początkowo Coby zaczyna robić co mu się każe, lecz przypominając sobie słowa Luffy'ego wykrzykuje, że Alvida jest najbrzydszą jędzą na morzu.

Luffy vs Alvida.png

Luffy kontra Alvida

Alvida słysząc te słowa idzie zabić Coby'ego swoją żelazną bronią, ale Luffy pcha chłopca do tyłu i sam przyjmuje cios, nie ponosząc żadnych szkód, gdyż jak wiadomo jego ciało jest z gumy. Następnie przechodzi do ataku używając techniki Gomu Gomu no Pistol i bez żadnego problemu powala przeciwnika. Następnie każe załodze zostawić Coby'ego, a ten może spełnić swoje marzenie o zostaniu Marynarzem.

Luffy i Coby odpływają, Słomiany zastanawia się kogo silnego może zwerbować do swojej załogi. Coby opowiada mu o łowcy piratów Roronoa Zoro, ale sądzi, że pozyskanie go nie będzie możliwe. Luffy mimo to postanowi spróbować.

Przeciwko Siekierorękiemu

Trzecia i ostatnia "historia" aktu zaczyna się, gdy widzimy Luffy'ego i Coby'ego przybywających do miasta Shells. Podczas odpoczynku w kawiarni rozmawiają o Zoro i Morganie, co sprawia, że mieszkańcy stają się nerwowi. Coby ma złe przeczucia.

Przyjaciele udali się do bazy Marynarki, aby zobaczyć Zoro, który jest przywiązany do pala. Luffy staje przed nim i próbuje go rozwiązać, lecz Coby zgłasza sprzeciw. Następnie przychodzi dziwczynka, znana jako Rika, która oferuje mu 2 kulki ryżowe. Zoro odmawia i odsyła dziewczynkę, ale nagle wchodzi Helmeppo - syn Kapitana Morgana. Zabiera on kulki ryżowe dziewczynce i je zjada, lecz nie zasmakowały mu one więc rozgniótł je na zimi, a następnie dosłownie wyrzuca Rikę za ogrodzenie, na szczęście zostaje złapana przez Luffy'ego.

Zoro tied up.jpg

Zoro przywiązany do pala

Następnie słyszymy jak Zoro rozmawia z Helmeppo o tym, że jeżeli szermierz wytrzyma miesiąc przywiązany do pala bez jedzenia Helmeppo pozwoli mu odejść. Po opuszczeniu przez Helmeppo placu, Luffy podchodzi do zoro i oferuje mu wstąpienie do załogi, lecz ten odmawia i prosi Luffy'ego o podanie mu zgniecionych kulek ryżowych. Zdziwiony Luffy podaje jedzenie szermierzowi, a ten zjada je i każe powiedzieć dziewczynce, że były pyszne. Po tym Luffy przekazuje słowa Zoro, a Coby powoli zmienia zdanie i dochodzi do wniosku, że szermierz nie jest taki zły jak go o to podejrzewał.

Rika mówi Luffy'emu i Coby'emu, że Zoro został powieszony na palu, bo ochronił ją przed psem Helmeppo. Mówi też, że Morgan jest prawdziwym zagrożeniem dla miasta. Helmeppo udaje się na spacer do miasta i chwali się, że uśmierci Zoro w ciągu 3 dni. Luffy słysząc to uderza Helmeppo w twarz.

Mieszkańcy zaczynają panikować, gdy Helmeppo grozi, że powie wszystko swojemu tacie. Luffy oczywiście nic sobie z tego nie robi i zamierza wrócić do bazy marynarki. Na ziemi marynarki Luffy ponownie konfrontuje sie z Zoro i proponuje mu, że zostanie jego towarzyszem w zamian za to, że Słomiany odzyska jego miecze. Luffy sam udaje się do twierdzy po katany, a Zoro stwierdza, że Słomek jest dość głupim piratem.

Na szczycie twierdzy marynarze stawiają nowy pomnik Kapitana Morgana. Oficer pokazuje swoje okrutne oblicze, kiedy karci swojego syna Helmeppo i zabija marynarza, która wachał się wykonać rozkaz zabicia Riki. Gdy posąg zaczyna się podnosić, Luffy używa Gomu Gomu no Rocket, aby dostać się na szczyt wieży. Poleciał trochę za daleko i żeby wylądować łapie się posągu, który łamie się na pół. Zdenerwowany Morgan każe zabić Luffy'ego, lecz ten nie zwraca na to uwagi i przed wyruszeniem do bazy bierze ze sobą Helmeppo. Na dole zaś Coby próbuje rozwiązać szermierza i przekonać go do zostania towarzyszem Słomianego. Zanim zdążył uwolnić Zoro został postrzelony.

463221-zorokuina.jpg

Przysięga Zoro i Kuiny

We wnętrzu twierdzy Luffy próbuje wydusić od Helmeppo gdzie są miecze Zoro. Posługuje się synem oficera jako tarczą. Następnie widzimy już plac na dole, gdzie Coby został postrzelony, na szczęście tylko w ramie. Kiedy szermierz każe uciec Coby'emu ten wyjawia prawdziwe intencje marynarzy. Nagle pojawia się Morgan ze swoim oddziałem marynarzy, aby wykonać egzekucje. Luffy odnajduje miecze Zoro, ale widzi również, że jego przyjaciele mają kłopot. Zoro zaczyna wspominać swoją przeszłość, gdy spotkał dziewczynę imieniem Kuina, której nie mógł pokonać mimo, że był bardzo silny. Pewnej nocy wzywa dziewczynę do walki na prawdziwe miecze, co przynosi jego 2001 porażkę. Kuina mówi mu, że będzie słabsza od Zoro, ponieważ jest dziewczyną, lecz szermierz nie chce tego słuchać i każe Kuinie złożyć obietnice, że jedno z nich zostanie kiedyś najlepszym szermierzem na świecie. Na następny dzień Kuina spada ze schodów, co jest przyczyną śmierci. Zoro przysiągł sobie, że wypełni obietnicę.

Powracamy do teraźniejszości, Morgan każe zastrzelić Zoro, lecz nagle wchodzi Luffy i odbija kule wystrzelone przez Marynarzy. Ponawia swoje pytanie do Zoro, który w tych okolicznościach przyjmuje ofertę przyłączenia do załogi. Słomiany rozwiązuje Zoro i nie wiedząc które miecze były jego, podaje mu wszystkie trzy. Ku zdziwieniu Luffy'ego okazuje się, że Zoro walczy używając Santōryū - stylu walki trzema mieczami. Szermierz deklaruje swoją lojalność Luffy'emu jednocześnie ostrzegając go, że jeżeli zakłóci marzenia Zoro, lepiej, jakby popełnił samobójstwo. Luffy akceptuje jego warunki i za pomocą Gomu Gomu no Muchi rozprawia się z Marines. Następnie Morgan atakuje Luffy'ego, lecz ten bez większych problemów przyjmuje cios i atakuje Morgana.

Helmeppo Coby Gun.jpg

Helmeppo celuje w Coby'ego

Nagle Helmeppo przerywa walkę używając Coby'ego jako zakładnika. Ten mówi jednak Luffy'emu, żeby się nim nie przejmować i pokonać kapitana. Morgan pojawia się za Luffy'm i celuje w niego swoim toporem. Luffy uderza Helmeppo z techniką Gomu Gomu no Pistol, a Zoro w ostatniej chwili zatrzymuje Morgana. Marynarze cieszą się z obalenia tyrani złego kapitana.

Następnie cała trójka świętuje w barze Riki. Kiedy omawiają oni swoje plany na przyszłość do baru wchodzi porucznik marynarki z informacją, że Luffy i Zoro muszą opuścić miasto, ponieważ są piratami. Porucznik mówi, że nie zgłosi tego incydentu do centrali w ramach podziękowań. Teraz pojawia się problem Coby'ego, który boi się, że nie może zostać marynarzem ze względu na jego przeszłość jako Kabinowy na statku pirackim. Luffy zaczyna atakować Coby'ego do momentu, aż Zoro każe mu przestać. Coby zauważa, że Luffy pomógł mu ponownie. Coby oznajmia porucznikowi marynarki, że nie jest on piratem i chce wstąpić do Marynarki. To wystarczy, aby został przyjęty.

Następnie Luffy i Zoro odpływają, aby kontynuować swoją przygodę.

Różnice między mangą a anime

  • Anime nie zaczyna się od Romance Dawn tylko od statku wycieczkowego. Pierwszym widokiem w anime jest Nami skradająca się na tym właśnie statku.
  • W mandze retrospekcje z przeszłości zarówno Luffy'ego jak i Zoro zostały przedstawione w tym akcie, a w anime przeszłość Luffy'ego została pokazana między aktami Romance Dawn, a Orange Town w odcinku 4. Retrospekcja Zoro została pokazana między aktem Wioska Syrup, a aktem Baratie w odcinku 19.
  • W mandze scena, w której Zoro ratuje Rikę od psów Helmeppo oraz scena kiedy Helmeppo wyraża zamiar złamania obietnicy Zoro, a Luffy go uderza została rozegrana na ulicy, a w mandze wszystko wydarzyło się w restauracji.

Wpływ na fabułę

  • Zostało wprowadzonych dużo ważnych postaci: Monkey D. Luffy, Roronoa Zoro, Shanks, Coby
  • Zoro dołącza do załogi Luffy'ego
  • Marzenia Luffy'ego i Zoro zostają ujawnione
  • Coby zostaje przyjacielem Luffy'ego
  • Coby zostaje marynarzem
  • Luffy pierwszy raz zostaje zauważony przez marynarkę, lecz w ramach podziękowań nie zostaje to zgłoszone do centrali

Nawigacja

Akt Romance Dawn
Saga East Blue
Rozdziały Mangi
1 2 3 4 5 6 7
Odcinki Anime
1 2 3 4

Więcej w Fandom

Losowa wiki