Fandom

One Piece Wiki

Akt Loguetown

2285stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarz1 Udostępnij
175px-Luffychibi.png

Akt Loguetown jest szóstym i ostatnim aktem Sagi East Blue. Opowiada o Słomianych Kapeluszach, którzy płynąc w kierunku Grand Line zatrzymali się na ostatnim przystanku przed największym oceanem świata - Grand Line. Jest to miejsce narodzin oraz egzekucji Króla Piratów Gol D. Rogera.

Fabuła

Pierwsza nagroda Luffy'ego

Shanks Convinces Mihawk to Celebrate.png

Mihawk spotyka się z Czerwonowłosym

Akt zaczyna się od Słomianych odpoczywających na statku. Nami czyta gazetę, z której wylatuje nowy i zarazem pierwszy list gończy Luffy'ego. Słomiany jest szczęśliwy mimo, że Nami ostrzega go, że teraz wszyscy będą ich ścigać. Następnie Zoro zauważa wyspę, a Nami opowiada reszcie załogi, że jest to miasto, gdzie urodził się i zginął Gol D. Roger. Słomiani postanawiają wybrać to miejsce jako ostatni przystanek przed wpłynięciem na Grand Line.

Tymczasem plakat Luffy'ego dotarł do jego rodzinnej wioski i wszyscy są bardzo szczęśliwi, że Luffy spełnia w końcu swoje marzenia. W międzyczasie Dracule Mihawk pokazuje list gończy Shanksowi, który zaczyna imprezę na cześć Luffy'ego.

Nowi i starzy znajomi: Smoker i Klaun Buggy

W Loguetown Zoro szuka dwóch mieczy do kupienia, by zastąpić te zniszczone przez Mihawka. W sklepie ma też swoje pierwsze spotkanie z Tashigi. Zoro jest wstrząśnięty, ponieważ przypomina mu ona przyjaciółkę z dzieciństwa, Kuinę. Dziewczyna pomaga mu wybrać dwa nowe miecze nie rozpoznając w nim pirata. W tym czasie Sanji kupuje wielką rybę dla załogi, Usopp kupuje amunicję oraz nowe gogle, a Nami wiele ubrań. Luffy wtedy idzie sprawdzić miejsce egzekucji Złotego Rogera i wspina się na rusztowanie. Kiedy Luffy podziwia widoki słychać głos kobiety, która woła Luffy'ego. Okazuje się jednak, że to Alvida, pierwszy pirat, którego Luffy spotkał na morzu. Luffy jednak jej nie poznaje, ponieważ bardzo wyszczuplała po zjedzeniu owocu Sube Sube no Mi. Zdradza ona jednak, że nie jest sama, lecz z klaunem Buggy'm. Tymczasem do Luffy'ego zakrada się Cabaji, który zakuwa go w dyby, a Buggy ogłasza, że zaraz dojdzie do jego egzekucji.

Monkey D. Dragon

Ku Grand Line!

Różnice między mangą a anime

  • Mihawk spotyka się z piratami Czerwonowłosego przed przyjazdem Słomianych do Loguetown, zamiast po.
  • Luffy spotyka barmana, który opowiada mu o Rogerze
  • Poszukiwanie Luffy'ego przez Alvidę i Buggyego zostaje przedłużone.
  • W anime Luffy zgubił się podczas poszukiwania platformy więcej razy niż w mandze.
  • W mandze podczas walki ze Smokerem Sanji brał udział w bitwie przed interwencją Dragona. W anime Sanji pobiegł na przód od początku.

Wkład w fabułę

  • Smoker zostaje wprowadzony jako pierwszy użytkownik Logii.
  • Przedstawione zostaje podobieństwo Luffy'ego do Roger'a, ze względu na ich podobną reakcję podczas egzekucji.
  • Przedstawiono Kairoseki.
  • Zostaje wprowadzony Monkey D. Dragon, ale o jego tożsamości i pokrewieństwie z Luffy'm dowiadujemy się dopiero w aktach Wyspa Drum i Enies Lobby.

Ciekawostki

  • Jest to pierwszy akt, który ma więcej odcinków anime niż rozdziałów mangi.

Nawigacja

Akt Loguetown
Saga East Blue
Rozdziały Mangi
96 97 98 99 100
Odcinki Anime
45 48 49 50 51 52 53

Więcej w Fandom

Losowa wiki