Fandom

One Piece Wiki

Akt Baratie

2289stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Akt Baratie, czasami nazywany Akt Don Krieg jest czwartym aktem Sagi East Blue. Opowiada o Słomianych Kapeluszach, którzy podczas podróży spotykają Johnny'ego i Yosaku. Razem z nimi udają się na pływającą restaurację - Baratie, gdzie spotykają kucharza imieniem Sanji. Podczas pobytu na restauracji przyjdzie im walczyć z jednym z najgroźniejszych piratów na East Blue - Don Krieg'em.

Fabuła

Łowcy nagród, kucharze i piraci

Akt zaczyna się od Słomianych podróżujących na swoim nowym statku, Going Merry, oraz projektujących swoją piracką flagę. Następnie Luffy i Usopp testują jedną z armat. Jednak bez ich wiedzy zranili jednego z dwóch łowców piratów odpoczywających na skale, którą zestrzelili. Jeden z nich atakuje statek, Luffy chce z nim walczyć, ale okazuje się, że jest on przyjacielem Zoro. To tutaj Słomiani spotkali Johnny'ego i Yosaku. Załoga przeprosiła ich, a Nami wyleczyła szkorbut Yosaku. Słomiani przypominają sobie, że przed wypłynięciem na Grand Line będą musieli znaleźć kucharza na statek. Aby spłacić przysługę, dwaj łowcy piratów kierują Słomianych do pływającej restauracji - Baratie.

Sanjigineeeeee.jpg

Sanji karmi Gin'a

Podczas podróży Słomianym przyszło walczyć z porucznikiem Marines, Fullbody'm. Podczas starcia Luffy przypadkowo skierowuje armatę na dach Baratie. Podczas, gdy Luffy negocjuje karę za zniszczenie dachu szefa kuchni, Zeff'a poznajemy Sanji'ego, asystenta szefa kuchni. Sanji podaje jedzenie porucznikowi Fullbody i atakuje go za obrazę posiłku. Jednak wybucha jeszcze większy incydent, kiedy pirat o imieniu Gin domaga się jedzenia za darmo. Został wyrzucony z lokalu i pobity, mimo to potajemnie Sanji daje ciepłe jedzenia piratowi, aby oszczędzić mu głodu. Pomimo dobrego uczynku, Gin, po powrocie do swojego kapitana - Don Krieg'a opowiada mu o Baratie, a ten wyrusza do restauracji.

Krieg przypływa do restauracji i oświadcza, że nikomu nic się nie stanie jak dostanie trochę jedzenia. Oczywiście Krieg atakuje kucharzy i twierdzi, że przejmuje Baratie, ponieważ jego statek został zniszczony przez tajemniczą postać na Grand Line. Również jego załoga jest na skraju śmierci z głodu. Nieoczekiwanie Zeff daje Kriegowi worek z jedzeniem i ostrzega kucharzy o bitwie. Dochodzi do starcia między kucharzami Baratie, a piratami Kriega.

Najlepszy szermierz na świecie

Mihawkhitzoro.png

Mihawk pokonuje Zoro

W samym środku bitwy, Luffy, który odpracowuje karę jako chłopiec od sprzątania, i inni Słomiani postanawiają odizolować Going Merry od walki. Wtedy uświadamiają sobie, że Nami ich oszukała i ukradła Merry razem ze skarbami. Usopp, Johnny i Yosaku postanawiają ją gonić, lecz uniemożliwił im to statek Don Kriega przecięty na pół przez tajemniczą postać. Zoro natychmiast rozpoznaje go jako jednego z Shichibukai, Mihawk'a - najlepszego szermierza na świecie. Postanawia spróbować go pokonać, aby odebrać mu tytuł, lecz jest wyraźnie za słaby i zostaje pokonany.

Ostatecznie Zoro zachwyca najlepszego szermierza, a ten postanawia oszczędzić jego życie, żeby kiedyś ponownie skrzyżowali swoje miecze. Po porażce, Zoro ślubuje, że już nigdy nie przegra żadnej walki. Po tym wyrusza z innymi Słomianymi, aby odnaleźć Nami. Luffy zostaje z tyłu i pomaga w walce z Kriegem, który po zniknięciu Mihawka znów kieruje uwagę na Baratie. Zeff zgadza się, że pokonanie Kriega przez Luffy'ego będzie spłatą długu.

Bitwa szefów kuchni

Kucharze wiedzą, że Krieg jest od nich silniejszy i ta bitwa nie wyjdzie z korzyścią dla Baratie, jednak Sanji przystępuje do walki. Bitwa obraca się na korzyść Kriega kiedy jeden z jego podwładnych, Pearl przybywa. On prawie spala statek i pokonuje Sanji'ego, a Gin posiada Zeffa na muszce. W tym momencie pojawia się retrospekcja z przeszłości Sanji'ego. Nieoczekiwanie Gin ratuje Sanji'ego przed Pearl'em twierdząc, że chciał go zabić. Po dwóch walkach z Sanjim Gin jest blisko zwycięstwa. Jednak nie może zmusić się do zabicia kucharza, przez co Krieg wpada w złość. Ten próbuje zabić Gina trującymi bombami MH5. Gin ledwo przeżył. To wydarzenie denerwuje Luffy'ego, który atakuje Kriega.

LuffyBreakArmor.png

Luffy pokonuje Kriega

Krieg próbuje wszystkich broni ze swojej zbroi, aby zabić Luffy'ego. Jednak Luffy daje rade przeciwko każdej z broni i pokonuje Kriega, choć ten na koniec chce walczyć nadal, ale zostaje powalony przez Gina, który nie chce, by ten dalej walczył. Jednak ostatni atak Kriega wystrzeliwuje Luffy'ego do oceanu. Sanji ratuje Słomka, a Gin wraz z Kriegem i resztą załogi odpływają.

Sanji thank Zeff.jpg

Sanji dziękuje Zeff'owi przed odpłynięciem

W końcówce aktu kucharze z Baratie próbują sprawić, aby Sanji dołączył do Luffy'ego przez mówienie mu, że jego zupa jest okropna. Sanji nie kupuje tego, ale przypomina sobie swoje marzenie, o odnalezieniu All Blue i ostatecznie przyjmuje ofertę Słomianego. Po tym przypływa Yosaku i ostrzega Luffy'ego, że Nami kieruje się na niebezpieczną wyspę. Luffy, Yosaku i Sanji wypływają obierając ten sam kurs co pani nawigator.

Różnice między mangą a anime

  • W mandze, kiedy Sanji mówi, że chce gotować dla piratów Kriega, reszta kucharzy celuje w niego pistoletami. W anime były to ogromne przybory kuchenne.
  • Podczas walki z Kriegem, ten na początku w mandze zaatakował używając Shuriken Bomb, w anime nie pokazano tego.
  • W retrospekcjach w mandze Zeff stracił nogę przez brak jedzenia, w anime uwalniając Sanji'ego od wraku statku.
  • W anime czas jaki Sanji i Zeff spędzili na wyspie jest krótszy, w anime to 47, a w mandze 85. Również w mandze statek nie słyszy krzyczącego Sanji'ego i przyjeżdżają później.
  • W mandze, jak Zoro przygotowuje się do walki z Mihawk'em jest scena na Going Merry, kiedy Nami ma nadzieję, że będzie mogła ponownie spotkać przyjaciół.

Wkład w Fabułę

  • Usopp zajmuje pozycje snajpera w drużynie.
  • Do załogi dołącza Sanji, który będzie pełnił rolę kucharza, oraz dołączy do najsilniejszej trójki w załodze.
  • Pierwszy raz pojawił się Dracule Mihawk i po raz pierwszy wymieniono termin Shichibukai. Zoro po przegranej walce traci dwa miecze oraz ślubuje już nigdy nie przegrać.
  • Zdrada Nami pokazuje jej prawdziwą naturę i stosunek do ryboluda Arlonga.

Nawigacja

Akt Baratie
Saga East Blue
Rozdziały Mangi
42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52
53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63
64 65 66 67 68
Odcinki Anime
19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29
30

Więcej z Fandomu

Losowa wiki