Fandom

One Piece Wiki

Akt Arlong Park

2290stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij

Akt Arlong Park, czasami nazywany Akt Arlong jest piątym aktem Sagi East Blue. Opowiada o Słomianych Kapeluszach, którzy po kradzieży statku przez Nami razem z Johnny'm i Yosaku ruszają w pościg za nią. Trafiają do Wioski Cocoyashi - rodzinnej wioski Nami, która jest pod władzą Ryboluda Arlonga. Po poznaniu prawdziwej historii Nami postanawiają jej pomóc i ruszają na walkę z Ryboludem.

Fabuła

W poszukiwaniu Nami

Akt Arlong Park zaczyna się pod koniec aktu Baratie, kiedy Luffy, Sanji i Yosaku płyną do Arlong Parku w małej łodzi. Dla zabicia czasu Yosaku mówi im o Shichibukai. Kiedy Sanji zaczyna wątpić, że Nami udaje się właśnie tam, Yosaku opowiada mu o tym, że podejrzewali to razem z Johnny'm jeszcze zanim zostali wyrzuceni z Going Merry. Obaj zauważyli, że Nami była bardzo zainteresowana listem gończym Arlonga i jej zachowanie stało się bardzo podejrzliwe po tym, jak dowiedziała się, że ostatnio stał się on bardziej aktywny. Tymczasem Nami przybywa do Arlong Parku. Po przyjściu pod brame zauważa chłopaka, który chce walczyc z Arlongiem, ale Nami policzkuje go i daje mu pieniądze żeby odszedł. Po tym jak weszła ona do środka dowiadujemy się, że jest częścią załogi Arlonga

Usopp, Zoro i Johnny przybyli do wyspy. Usopp z Johnnym poszli zwiedzać i trafili do ruin Wioski Gosa. Jeden z Ryboludów, którego wcześniej spotkali zaczyna ich gonić. Johnny'emu udaje się uciec, jednak Usopp zostaje zaatakowany przez chłopca, ponieważ ten pomyślał, że Usopp jest Ryboludem, ale kobieta go powstrzymuje. Widząc Ryboluda, który zbliża się do nich coraz bliżej Usopp przygotowuje się do walki, ale zostaje znokautowany przez kobietę, która uważa, że walka z Ryboludem nie jest dobrym pomysłem.

Tymczasem Luffy, Sanji i Yosaku kontynuują podróż. Podczas przerwy na jedzenie napotykają krowę morską, która wyczuła u nich jedzenie. Luffy atakuje krowę, ale Sanji próbuje go powstrzymać, lecz jak zorientował się, że potwór chce zabrać im jedzenie szybko powalił go jednym kopnięciem. Następnie użyli potwora do ciągnięcia ich na wyspę.

W międzyczasie Usopp budzi się w domu kobiety, która przedstawia się jako Nojiko. Następnie mówi, że jest siostrą Nami, a ta wioska jest jej wioską rodzinną, a Nami jest częścią załogi Arlonga. Tymczasem Zoro jest prowadzony do Arlong Parku, gdzie dowiaduje się, że Nami jest wierna Arlongowi. Następnie Zoro rzuca się do wody, aby sprawdzić komu tak na prawdę Nami jest wierna. Ona ratuje Zoro, ale uderza go, aby przekonać ryboludzi, że nadal jest częścią ich załogi.

Tragedia nawigatorki

Arlong udaje się do Wioski Cocoyashi, aby rozmówić się z Genzo, burmistrzem wioski, który kolekcjonuje broń, co nie podoba się ryboludowi. Następnie Nojiko mówi Usopp'owi, że aby przetrwać wszyscy muszą płacić miesięcznie opłatę Arlongowi. Ten próbuje zabić Genzo, ale Usopp ratuje go, po czym rybolud wpada w szał. Reszta jego załogi próbuje go uspokoić. Następnie przybywa Nami, ale mieszkańcy wioski nie cieszą się na jej widok i wszyscy oprócz Nojiko i Genzo odchodzą.

Tymczasem Zoro, który uciekł z celi powybijał wszystkich ryboludzi w Arlong Parku. Następnie spotkał Hatchana, który nieświadom tego co się stało w Parku zawozi Zoro do Wioski Cocoyashi. Jednak po wylądowaniu szermierz słyszy rozmowy wieśniaków, o tym, że Usopp zaatakował jednego z ryboludów i próbuje wrócić do Arlong Parku, aby go uratować. Jednak jest już za późno, ponieważ ryboludzie pojmali Usopp'a i grożą, że go zabiją. Nagle przybywa Nami i mówi, że to ona zabije Usopp'a. Ten próbuje uciec i używa bomby dymnej, ale Nami łapie go i wbija w niego nóż po czym wkopuje go do wody, aby przekonać Arlong'a, że wciąż jest jedną z nich. Johnny ogląda wszystko w przerażeniu.

Grupa Luffy'ego w końcu przybyła na wyspę i spotkała Zoro. Przybiega Johnny i mówi co się stało z Usoppem. Nagle przybywa Nami i mówi Luffy'emu, że współpracowała z nim tylko dla skarbu. Dodaje, żeby Słomiani wzięli statek i opuścili wyspę. Luffy odmawia po czym Nami ucieka zdenerwowana. Tymczasem widzimy Usopp'a żywego i okazuje się, że Nami wbiła nóż w swoją rękę zamiast w niego, aby go uratować. Spotyka on Luffy'ego i resztę i opowiada im o wszystkim. Następnie pojawia się Nojiko i opowiada im o wszystkim co przydarzyło się siostrom w przeszłości. Mimo, że Luffy, który poszedł na spacer i Zoro, który zasnął nie słyszeli niczego, to Sanji, Usopp, Johnny i Yosaku wysłuchali historii Nojiko.

NamiBellemereNojiko.jpg

Bell-mere chroni dziewczynki przed Arlongiem

Gdy Nami była mała razem z Nojiko mieszkały u przybranej matki Bell-mère i chociaż były biedne żyło im się szczęśliwie. Pewnego dnia na wyspę przybył rybolud Arlong i zażądał od wszystkich mieszkańców płacenia czynszu w postaci Bsymbol.gif100.000 za osobę dorosłą i Bsymbol.gif50.000 za dziecko. Bell-mere była za biedna, żeby zapłacić za swoją rodzinę. Była wstanie zapłacić tylko Bsymbol.gif100.000. Mimo, że dziewczynki się ukrywały, matka postanowiła oddać za nie życie, aby mogły żyć spokojnie. Arlong zgodził się i zabił Bell-mère. Następnie postanowił wziąć ze sobą Nami ze względu na jej duże umiejętności kartograficzne. Następnie Nojiko spotyka się z Nami przy grobie ich matki. Nami ujawnia, że umówiła się z Arlongiem, że wykupi wioskę za Bsymbol.gif100.000.000.

Następnie Marynarka pod wodzą kapitana Nezumi przypłynęła na wyspę. Każe on Genzo zabrać go do Nami i oskarżą ją, że ukrywa gdzieś w swoim ogródku nielegalnie zdobyte pieniądze. Nami próbuje ich powstrzymać, ale Marynarka znajduje miejsce, gdzie Nami wszystko ukryła. Genzo ujawnia, że on i wieśniacy wiedzieli, że Nami zbiera okup na wykupienie wioski. Nami próbuje zapobiec zabrania pieniędzy przez Marynarkę, ale jej się nie udaje, a Nojiko zostaje postrzelona. Nami udaje się do Arlong Parku i oskarża Arlonga o wysłanie Marynarki, aby zabrała jej pieniądze, ale Arlong zaprzecza wszystkiemu i mówi, że nigdy nie złamał umowy. Dodaje, że jeżeli Nami chce wykupić wioskę musi od nowa zebrać pieniądze po czym ona ucieka.
LuffystopNamistab.png

Luffy zatrzymuje rękę Nami

Po powrocie do wioski Genzo mobilizuje wieśniaków do ataku na Arlong Park. Nami próbuje ich powstrzymać, ale oni mówią, że podjęli już decyzję i nie da się ich powstrzymać. Gdy wszyscy pobiegli do Arlonga, Nami wbija nóż w miejsce, gdzie ma tatuaż Piratów Arlonga. Luffy zatrzymuje jej rękę. Następnie Nami prosi, żeby Słomiany jej pomógł, na co on się zgadza i daje jej swój kapelusz. Po tym Luffy, Zoro, Sanji i Usopp udają się do Arlong Parku.

Bitwa o Arlong Park

Przed bramą Arlong Parku wieśniaków zatrzymali Johnny i Yosaku, którzy próbowali sami przejąć Arlong Park, ale po przegranej stwierdzili, że tylko "Oni" są w stanie pokonać armię Ryboludzi. Uspokajają więc wieśniaków i mówią, żeby czekali, aż "Oni" przyjdą. Jak się okazało chodzi o Luffy'ego, Sanji'ego, Zoro i Usopp'a, którzy chwilę później przybywają.

Luffypuncharlong.jpg

Luffy uderza Arlonga.

Luffy rozbija drzwi do Arlong Parku i pyta się, który to Arlong. Następnie uderza Arlonga za to, że doprowadził Nami do płaczu. Reszta Ryboludzi przystąpiła do ataku, a jeden z nich wezwał Krowę Morską, którą Luffy i Sanji wcześniej pokonali. Luffy wbija nogi w ziemię i chwyta potwora, następnie kręcie się z dużą prędkością i wyrzuca ją z Arlong Parku. Pozostało już tylko trzech podwładnych Arlonga: Chew, Kuroobi, Hatchan. Następnie Arlong wstaje i wykorzystuje fakt, że nogi Luffy'ego nadal tkwią w betonie. Wyrywa część betonu razem ze Słomianym i oświadcza, że to jest "gra", podczas której Zoro, Sanji i Usopp muszą pokonać resztę podwładnych Arlonga, aby uratować Luffy'ego.

Sanji vs kuroobi.jpg

Sanji kontra Kuroobi

Zoro mimo swoich ran postanowił walczyć z Hatchanem. Udaje mu się wygrać z jego Rokutōryū z małą pomocą Johnny'ego i Yosaku. Sanji prawie został pokonany przez Kuroobi'ego, ale podniósł się i postanowił szybko wskoczyć do wody, aby uratować Luffy'ego. Jednak zauważył, że Genzo i Nojiko już próbują go uratować, więc uciekł na ląd i tam pokonał ryboluda. W międzyczasie Usopp i Chew toczą swoją walkę poza Arlong Park'em. Na początku Usopp zmylił ryboluda wylewając Ketchup i pozorując przegraną, jednak przypominając sobie zaciekłą walkę Zoro i Sanji'ego o Nami postanawia walczyć z Chew'em. Udaje mu się go pokonać wylewając na niego łatwopalną Sake i podpalając go, następnie dobijając młotkiem.

W środku całego zamieszania przybywa Nami. Widząc co się naokoło dzieje motywuje wieśniaków do oddania życia za wolność. Jednak szczęśliwie Sanji'emu udaje się rozbić skałę i Luffy wychodzi na ostateczną walkę z Arlongiem. Walka jest bardzo zacięto, a Arlong Park jest coraz bardziej niszczony. Wkońcu Luffy uciekając przed niszczycielskimi atakami ryboluda trafia razem z nim do pokoju, który okazuje się być miejscem, gdzie Nami przez wiele lat rysowała mapy dla Arlonga. Kiedy rybolud mówi, że nikt nie wykorzysta nawigatorki tak dobrze jak on, Luffy wpada w szał i zaczyna niszczyć pokój. Na zewnątrz Nami widząc wypadające meble dziękuje mu. W środku Arlong próbuje zatrzymać Luffy'ego przed zniszczeniem całej pracy, którą wykonała Nami przez wiele lat, ale Luffy ostatecznym atakiem pokonuje ryboluda jednocześnie niszcząc Arlong Park.

Ostatni śmiech nawigatorki

Na początku wszyscy myślą, że Luffy nie żyje, lecz ten szybko wyłania się ze szczątków Arlong Parku i krzyczy: "Nami, jesteś moją przyjaciółką!". Nami ze łzami w oczach przytakuje. Wieśniacy zaczynają świętować swoją wolność, a Nami wraz z przyjaciółmi wracają do jej domu, który okazuje się jest zniszczony przez Nezumi'ego, który chce przywłaszczyć sobie wszystkie pieniądze zebrane przez nawigatorkę. Marynarz zostaje pobity przez Słomianych i ucieka grożąc Luffy'emu, że za to zapłaci. Jak później się okazało, Nezumi zdał raport do kwatery głównej o porażce Arlonga oraz o przegranych Don Krieg'a i Buggy'ego, co dało pierwszą nagrodę Luffy'emu wynoszącą Bsymbol.gif30.000.000.

Następnie we wsi odbywa się wielka impreza z okazji odzyskania wolności. Luffy szukając jedzenia trafia na grób Bell-mère, gdzie spotyka Genzo. Ten mówi Luffy'emu, że jeżeli Nami będzie z jakiegoś powodu smutna, to będzie na niego polować aż w końcu go zabije. W międzyczasie w mieście Nami robi sobie nowy tatuaż, który jest połączeniem pomarańczy i wiatraczka. Następnego dnia, kiedy Słomiani szykują się do odpłynięcia, Johnny i Yosaku oświadczają, że jako łowcy nagród nie mogą podróżować z piratami i tutaj muszą się rozstać. Następnie Słomiani zauważyli, że Nami nie ma jeszcze na pokładzie. Nagle ona pojawia się i krzyczy do załogi, aby ci zaczęli odpływać, a ona sama zaczyna biec w stronę statku. Mimo, że mieszkańcy starają się ją zatrzymać, Nami udało się wskoczyć na pokład bez pożegnania. Następnie ona podciąga koszulkę, z które wypadają wszystkie portfele wieśniaków, które jak okazało się zostały skradzione. Pomimo ogromnej złości wieśniacy żegnają się z Nami, a Słomiani kontynuują swoją wyprawę ku Grand Line.

Różnice między mangą a anime

  • W anime, gdy Nami odpływała zostały dodany dwie sceny do wspomnień z załogą, jedna, gdy Luffy i Usopp grają w karty oraz druga, gdy w Going Merry powstaje przeciek.
  • W mandze Bell-mère została postrzelona w głowę, a w anime w klatkę piersiową.
  • W mandze Nojiko została postrzelona przez trzech Marines wynajętych przez Nezumi'ego. Jednak w anime Nezumi chciał postrzelić Nami, a Nojiko osłoniła ja i została postrzelona w ten sposób.
  • W mandze Hatchan próbował wykończyć Zoro poprzez wbicie go w słup, który miał na niego spaść. W anime to się nie stało, a Hatchan pokazał swoje umiejętności w Rokutoryu.
  • W anime, Luffy spotyka Chewa, Kuroobi'ego i Hatchana na spacerze podczas badania szczątków łodzi. Hatchan zatrzymuje Luffy'ego i zadaje mu parę pytań, choć Kuroobi jest trochę zdziwiony, że Luffy się ich nie przestraszył. To spotkanie spowodowało, że Hatchan rozpoznał później Luffy'ego w Arlong Parku.

Wkład w fabułę

  • Nami na stałe dołącza do załogi Słomianych.
  • Pierwsza nie-ludzka rasa zostaje przedstawiona jako Ryboludzie. Zostaje również wspomniany Jinbe, lecz nie pojawia się aż do Aktu Impel Down.
  • Yosaku ujawnia istnienie Shichibukai.
  • Nezumi daje raport o bitwie w Arlong Parku oraz o klęsce Buggy'ego i Don Kriega co daje Luffy'emu jego pierwszą nagrodę.
  • Ten akt wprowadza Mohmoo, który zostaje ranny od Luffy'ego i zostaje później członkiem piratów Caribou co zostaje ujawnione dopiero w Akcie Wyspa Ryboludzi.
  • Po pokonaniu Arlonga, Słomiani zyskują złą reputację wśród Nowych Piratów Ryboludzi.
  • Hatchan stwierdza, że jest drugim najlepszym szermierzem na Wyspie Ryboludzi, później okazuje się, że Hyouzou jest pierwszym.

Ciekawostki

  • Kiedy Yosaku mówi o Shichibukai, przedstawiono sylwetki siedmiu chudych postaci z mieczami. Choć Mihawk pasuje do niego, to reszta ma zupełnie inny kształt i wysokość.

Nawigacja

Akt Arlong Park
Saga East Blue
Rozdziały Mangi
69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79
80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90
91 92 93 94 95
Odcinki Anime
31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
42 43 44
Odcinki specjalne
Epizod Nami: Łzy nawigatorki i więzy towarzyszy

Więcej z Fandomu

Losowa wiki